Een huisstijl hoeft er niet alleen maar mooi uit te zien en herkenbaar te zijn. Het is de weerspiegeling van de missie, visie, kernwaarden en uiteindelijk de corporate identity van je organisatie. Je huisstijl moet kloppen in het geheel, door iedereen begrepen worden en overal op een goede manier terugkomen. Zodat het uiteindelijk óók voor die herkenbaarheid zorgt.
Corporate identity achterhalen
Omdat de identiteit van je organisatie zo belangrijk is, gaan we eerst in gesprek. Wat vindt je organisatie belangrijk? Waar staat je organisatie voor? Hoe gaan jullie te werk? Wat wil je uitstralen? Maar ook: wat hebben jullie al en waar zijn jullie trots op? Moeten we bijvoorbeeld voortborduren op jullie bestaande huisstijl en ben je alleen op zoek naar een restyling of doorvertaling? We willen alles weten, zodat wij aan de slag kunnen met goede ideeën.
Ontwerp
Als we denken dat we jouw organisatie en je wensen goed genoeg kennen, gaan we aan de slag met een ontwerp. We denken na over het logo, de pay-off, beeldentaal, kleurgebruik en fonts (lettertypes). En we maken meerdere variaties. Want het logo dat jij op je gevel plaatst moet er natuurlijk anders uitzien dan het logo dat je gebruikt als avatar op je socialmediakanalen.
Huisstijlhandboek
En dan komt het spannendste moment: we presenteren het ontwerp aan jou. Ben je blij? Dan werken we een huisstijlhandboek uit waarin we je nieuwe huisstijl terug laten komen in voorbeelden van verschillende middelen; van briefpapier tot autobestickering en van visitekaartjes tot landingspagina’s. Handig om te hebben als ook je collega’s – misschien wel van andere afdelingen – met de nieuwe huisstijl aan de slag moeten!