Collabite! De nieuwe naam van Computerwacht en Joheco

Computerwacht en Joheco bundelen hun krachten. Samen kunnen zij hun positie op de markt versterken. Voor de nieuwe ICT-dienstverlener die hieruit voortkomt, mochten wij de naam ontwikkelen. Daarna gingen we aan de slag met een interne lanceringscampagne.

De vraag.

Computerwacht en Joheco zochten een nieuwe naam met bijbehorend merk en merkverhaal. Een naam die internationaal bruikbaar is en aansprekend is voor potentiële collega’s. Een merk dat modern is, maar niet té hip. Dat herkenbaar is voor bestaande klanten en aansprekend is voor nieuwe, grote klanten. En dat uiteraard past bij de ICT-diensten die het bedrijf verleent.

De oplossing.

Een nieuwe naam verzin je niet zomaar. Daarom hadden we diverse sessies met de managementteams van beide bedrijven. Tijdens deze sessies leerden we de bedrijven kennen en onderzochten we de gezamenlijke kernwaarden en hun doelgroepen. En we vroegen goed door naar hun wensen en voorwaarden voor het nieuwe merk. Uit onze gesprekken bleek dat Computerwacht en Joheco het allebei belangrijk vinden om mét hun klant te werken. Klanten zien hun contactpersoon vanuit Computerwacht/Joheco als verlengstuk van de organisatie.

Op basis van alle informatie uit de kick-off stelden we vijf namen voor met een schets voor het logo en het merkverhaal. En het werd: Collabite! Van ‘collaborate’; samenwerken. Gecombineerd met ‘it’ en doorontwikkeld naar ‘bite’; een knipoog naar de branche van bits en bytes. Ook de pay-off (‘Your IT-department’) laat duidelijk zien dat Collabite nauw met opdrachtgevers samenwerkt. De naam is conceptueel goed toe te passen. Kijk maar naar het hapje uit de uitnodiging en de stroopwafels als relatiegeschenk.

Het resultaat.

Een krachtige nieuwe naam en huisstijl, waar ook de opdrachtgever trots op is!