KVGO haakt in op verkiezingen

Het KVGO is een goed voorbeeld van hoe ‘gewoon maar beginnen’ met communiceren veel impact kan hebben! Vorig jaar gaf de vereniging haar marketing en communicatie een kickstart en sindsdien staat het KVGO beter op de kaart dan ooit. Zowel bij leden, als bij stakeholders. Ook over de algemene vergaderingen wordt groots gecommuniceerd. Dit keer haakt het KVGO op ludieke wijze in op de verkiezingen en organiseert de vereniging geen vergadering, maar een heuse partijbijeenkomst…

De vraag.

De laatste algemene vergadering van het KVGO vond plaats in de verkiezingsperiode. En aangezien de vereniging voor grafische ondernemingen ook flink wat punten op de politieke agenda zet, was één en één al gauw twee! De vergadering zou helemaal in het thema zijn van de verkiezingen. Het KVGO introduceert ter ere van de AV ‘De Grafische Partij’, oftewel: DGP.

De oplossing.

Een politieke partij heeft een logo en natuurlijk ook een slogan. ‘Wij maken ons druk om jou’, laat zien dat het KVGO… uuuhhh DGP zich inzet voor zijn stemmers, met een knipoog naar de branche. Toen die basis eenmaal stond, was het vooral heel veel leuke, bijpassende uitingen maken. Zoals een uitnodiging voor de partijbijeenkomst, in de stijl van een stembiljet. Een verkiezingsposter met het gezicht van KVGO-voorzitter Dick Naafs en een campagnevideo. Merchandise, zoals buttons, badges, keycords, stembordjes en T-shirts. En natuurlijk ook banieren voor tijdens de partijbijeenkomst zélf.

Het resultaat.

Voor deze branchevereniging is hoogwaardig drukwerk natuurlijk prioriteit nummer één. Dat is te zien, met als hoogtepunt de uitnodiging. Holografisch folie geeft een fraai regenboogeffect en spot-uv op de voorzijde zorgt dat het logo van DGP extra opvalt. Reacties van leden zijn enthousiast en zelfs de pers complimenteert het KVGO om zijn ludieke inhaker.

Benieuwd naar hoe het KVGO vorig jaar een kickstart gaf aan de communicatie? Je leest de case hier.