De vraag

We hebben een fantastische nieuwe kaas met een bijzonder verhaal, een duurzame productiewijze en een smaak die verrast. Het belangrijkste ingrediënt van deze kaas? De melk wordt geproduceerd op de boerderij van de familie Blitterswijk in het Utrechtse Werkhoven. Achter deze melk schuilt een jarenlange visie, gevormd vanuit liefde en passie voor koeien en duurzame oplossingen. De koeien krijgen hun gras uitsluitend vers en gedroogd te eten, zonder kunstmatige toevoegingen. En dat proef je! Voor deze bijzondere kaas willen we een unieke naam, een merk, een campagne richting de verkooppunten, zodat zij de kaas gaan verkopen, en een campagne richting de consument, zodat iedereen weet dat en waar deze kaas te koop is.

De oplossing

Samen met de klant een nieuw merk verzinnen, eigenlijk doen we niets liever dan dat! Zeker als je dat mag doen met een klant die zelf ook lekker creatief is en open staat voor onze ideeën. We bedachten een bijzondere naam (Uut Hooi) en mooi merk (dat we ook hebben geregistreerd bij het Benelux Merkenbureau), vervolmaakten het unieke verhaal van de klant, bedachten een teasercampagne richting kaasverkooppunten – inclusief mooi POS-materiaal – én een consumentgerichte socialmediacampagne met opvallende video’s en foto’s. Natuurlijk ondersteunden we het bijzondere verhaal van Uut Hooi met een nieuwe website waarop ook alle kaasverkooppunten in Nederland te vinden zijn en maakten we een korte video over de vernieuwende productiewijze van Uut Hooi kaas.

Het resultaat

De campagne richting de kaasverkooppunten is in augustus 2020 gestart en de eerste resultaten zijn boven verwachting. De campagne voor consumenten start woensdag 30 september en loopt t/m zaterdag 17 oktober. Zin in dit unieke stukje kaas met een bijzonder verhaal? Bekijk hier de kaasverkooppunten.