Wonen, werken, burgerschap, leren en vrije tijd. Dit zijn de thema’s waar praktijkschool GSG Het Segment haar leerlingen op voorbereidt. Het speciale onderwijs richt zich op leerlingen van 12 tot en met 18 jaar die moeite hebben met leren op de traditionele manier. De leerlingen hebben daardoor tijdens het basisonderwijs een achterstand opgelopen. Door entree- en brancheopleidingen laat GSG Het Segment hen kennis maken met de praktijk. Aan VRHL de uitdaging om hun verouderde schoolgids in een nieuw jasje te steken!

Een nieuwe stijl

De schoolgids was enigszins oubollig en toe aan vernieuwing. De eerste stap is het neerzetten van de nieuwe huisstijl. VRHL is aan de slag gegaan met een ontwerp dat zowel voor ouders als kinderen aantrekkelijk is. Het ontwerp van de schoolgids dient als basis voor verdere communicatie-uitingen: een poster, een uitnodigingskaart aan basisschoolleerlingen en Facebookadvertising.

VRHL redigeerde de aangeleverde teksten. Deze moeten makkelijk leesbaar zijn en weinig moeilijke worden bevatten. Dat was het uitgangspunt. De speciale ‘kinderkaders’ helpen hier bij. Kinderen kunnen snel de belangrijkste informatie lezen, terwijl ouders de gehele tekst kunnen lezen. Het eindresultaat, een hippe, overzichtelijke en toegankelijke schoolgids voor kinderen én ouders.

Poster, uitnodigingskaart en Facebookadvertising

Maar aan alleen een schoolgids heeft GSG Het Segment natuurlijk niet genoeg. De schoolgids moet ook verspreid worden onder de doelgroep. Daarom nodigden we ouders en leerlingen uit om langs te komen op de Open Dagen. Hiervoor maakten VRHL een poster, uitnodigingskaart en zetten we Facebookadvertising in.

Poster

Uitnodigingskaart

Facebookadvertising

Geïnteresseerd?

Ben jij op zoek naar een nieuwe huisstijl of wil je ook graag een gids of brochure laten restylen? En deze ook nog eens onder de aandacht van je doelgroep brengen? Neem contact met ons op voor de mogelijkheden!