DK benaderde ons voor een restyling van de 25 jaar oude huisstijl en een nieuwe website. Hieruit vloeide voort een personeelscampagne, een bedrijfsleaflet en diverse uitingen voor de beurs.

DK Prototyping for Automotive Glass is in Alphen aan den Rijn gevestigd, maar opereert in heel Europa. DK is ruim 25 jaar geleden begonnen als glasproducent en autoglasreparateur en heeft op tijd het gat in de markt gezien voor het maken van autoruiten voor prototypes en conceptcars. Een vooruitstrevend bedrijf dat haar successen reeds heeft bewezen. Kijk alleen al naar de klanten: Porsche, Audi, Daimler, Volkswagen Webasto en meer.

Huisstijl en logo

Onze artdirector Ton heeft een super mooie huisstijl ontworpen. De header die als kapstok dient voor de overige uitingen is “Shaping de Future”. Deze slaat op het buigen van het glas voor de autoruiten en de innovatie op dit gebied.

Daarnaast hebben we ook de benaming meer eigentijds en alleszeggend gemaakt: Prototyping for Automotive Glass. Hieruit is ook de personeelscampagne met de header ‘Ben jij een buigzaam type?’ ontstaan. Daarmee doelen we natuurlijk ook weer op het buigen van de ramen, maar ook op de karaktereigenschap van DK-werknemers. De kleur van de nieuwe huisstijl is net als bij de oude huisstijl blauw. Blauw staat voor zelfbeheersing, volhardend (tot je doel is bereikt), plichtbesef, vertrouwen, duidelijke communicatie, betrouwbaarheid en loyaliteit en past dus goed bij DK.

Website

De nieuwe huisstijl hebben we vervolgens vertaald naar een nieuwe website. Het was de bedoeling om een vrij platte website te ontwikkelen met alleen een contactpagina als conversie, zonder andere conversiemogelijkheden. We hebben het doel en de structuur van de website goed op elkaar afgestemd. Het resultaat is een zeer toegankelijke website waar je makkelijk de informatie vindt die je nodig hebt.

Personeelscampagne

Deze landingspagina is de basis voor alle personeelsgerelateerde uitingen. Bij de campagne horen ook drie video’s, die als doel hebben een klik te maken met de doelgroep. De doelgroep bereiken we door het inzetten van social media, billboards en bioscoopreclame.

Folder

In oktober 2018 was Glasstec in Düsseldorf, een van de grootste glasbeurzen van de wereld. DK was dit jaar voor het eerst een van de deelnemers. Om de bezoekers iets mee te kunnen geven hebben wij een folder vormgegeven en laten drukken en een kort filmpje gemaakt die contant in de stand van DK werd vertoond.

Wil jij ook een nieuwe huisstijl?

Bel of mail ons vandaag nog, wij gaan graag voor je aan de slag!