Een uniek event, voor iedereen die werkzaam is in de ambachtelijke bakkerij – zowel ondernemers als medewerkers; dat is nog niet eerder gedaan. De NBOV en de Stichting Ambachtelijke Bakkerij gingen deze uitdaging aan. Op zaterdagavond 25 mei komen honderden vakgenoten bijeen in de Rijtuigenloods in Amersfoort voor een avond inspiratie, nieuwe kennis opdoen, netwerken, gezelligheid en feest. 

De vraag

Bedenk een naam en een passende campagnehuisstijl voor dit unieke evenement in de bakkerijbranche met als thema ‘out of the box’. Zorg er vervolgens met een effectieve campagnestrategie voor dat de tickets verkocht worden.

De oplossing

Het evenement is echt een avond uit met vakgenoten. Gecombineerd met het thema ‘out of the box’ voor deze editie ontwikkelde VRHL het concept ‘a night out of the box’. De naam van het event bedachten we ook: Bake Out. Een avond uit de bakkerij, uit je dagelijkse business en uit je comfortzone. Dat is Bake Out!

Met de zoete kleuren uit de bakkerij en een moderne, bijna kunstzinnige vormgeving was de stijl voor Bake Out geboren. De unieke visuals weerspiegelen de inhoud van de avond: inspirerende sprekers (het ‘microfoonbrood’) en feest (de ‘macaron-dj-plaat’).

De website is de basis voor de communicatie. Hier is het programma te vinden en kunnen online tickets worden besteld.

Het toegangsticket.

Alle ambachtelijke brood- en banketbakkers kregen een persoonlijke uitnodiging per post, maar werden ook gemaild en volop benaderd via social media, met de teaservideo en veel posts. Tijdens de vakbeurs Bakkersvak werd het event uitgebreid gepromoot middels flyer en volledig bedrukte kartonnen statafels.

De teaservideo voor Bake Out.
Diverse social posts.

De resultaten

Bake Out moet nog plaatsvinden in mei, maar de ticketverkoop loopt meer dan goed. De organisatie kan zich verheugen op volle zalen op zaterdagavond 25 mei!