Loostad Vastgoedontwikkeling realiseert in Voorburg 24 high-end appartementen met een waarde tussen de €600.000 en €1.500.000 en 9 stadsappartementen van €200.000. “Hoe zet je deze succesvol in de markt?”, vroegen ze ons. Die uitdaging gingen wij samen met hen heel graag aan!

De vraag

Loostad vroeg ons of wij de complete en crossmediale communicatie rondom de ontwikkeling en verkoop van de stadsappartementen, luxe appartementen en penthouses in Voorburg konden verzorgen. De unieke eigenschappen van de nieuwbouw moesten centraal staan: de luxe en duurzame appartementen liggen dicht bij het centrum, maar tegelijkertijd is de locatie erg rustig naast een prachtig monumentaal park en de mooie ligging aan de Vliet.

De oplossing

Wij ontwikkelden een passende en aansprekende projectnaam en -huisstijl voor dit project. Daarbij maakten wij een campagneplan, schreven we de benodigde teksten en ontwikkelden we alle communicatiemiddelen in nauwe samenwerking met de opdrachtgever.

De naam

De naam was snel bedacht; ‘Buitenhof’. High-end appartementen verdienen echter ook een high-end naam en Buitenhof vonden we dan tóch ietwat gewoontjes. Het werd Buytenhof, met de mooie pay-off ‘excellent wonen aan de Vliet’. Natuurlijk hoort daar ook een prachtige huisstijl bij: een uniek logo met de uitstraling van een kroontje, dat zowel het water als de parkachtige omgeving illustreert.

Verkoopbrochures

Omdat Loostad zich met de stadsappartementen op een andere doelgroep richt dan met de luxe appartementen en penthouses, maakten we twee verschillende brochures. Voor de hogere prijsklasse maakten we een XL-formaat boek met harde omslag, voorzien van goudfolie en gouden bedrukking in het binnenwerk. Dit is echt het paradepaardje van deze campagne. Voor de stadsappartementen kwam er een stoere, beknopte brochure.

Website

Het centrale punt binnen de campagne: de verkoopwebsite! Neem gerust even een kijkje. We zijn gestart met een eenvoudige website, waar vooral een inschrijfformulier (gekoppeld met Nieuwbouw Nederland) te vinden was voor geïnteresseerden in het project. Deze vormde de basis en werd gebruikt om gegevens te verzamelen. Deze mensen hebben we daarna gericht kunnen uitnodigen voor de officiële Start Verkoop. Hierna hebben we deze website uitgebreid met alle verkoopinformatie; de plattegronden, impressies, prijslijst, etc.

Start verkoop

Voor de Start Verkoop hebben we uitnodigingen per e-mail verzonden (met de eerder verzamelde gegevens, dus!). Voor de dag zelf maakten we roll-up banieren en informatiepanelen met plattegronden en impressies.

Facebook en Google

Onze socialmediacampagne hebben we ook opgesplitst. Eén goed ingerichte en geplande Facebookcampagne was gericht op het genereren van inschrijvingen, de andere op de Start Verkoop. In beide gevallen hebben we gericht getarget op de doelgroep. Als toevoeging hebben we een Google Ads-campagne opgezet om mensen die via Google naar het project zochten, direct op de goede plek te laten landen.

Offline

Vanwege de iets oudere doelgroep van de luxe appartementen hebben we naast alle online activiteiten tevens fraaie advertenties geplaatst in de lokale kranten.

Het resultaat

Door o.a. het succes van de Facebook-campagne, het inzetten van Google Ads, het plaatsen van advertenties in de regionale kranten en het verzenden van de nieuwsbrieven, werd de Start Verkoop druk bezocht. Daar kwamen meer dan 250 inschrijvingen uitvoor het totaal van 33 appartementen. Buytengewoon excellent, toch?

Zoek jij ook iemand om de complete communicatie rondom jouw nieuwbouw- of vastgoedproject te ontwikkelen en verzorgen? We doen dit vaker en helpen je graag!

Aan de slag met vastgoedcommunicatie?

Wij denken graag met je mee. Laat je gegevens achter en we bellen je voor een vrijblijvende brainstorm.

Vastgoed - Contactformulier