Hoe verkoop je luxe appartementen en penthouses aan de Rijnhaven in Alphen aan den Rijn? Met een stijlvolle corporate identity en een doeltreffende lokale mediacampagne, zeiden wij. Zo gezegd, zo gedaan. Voor Green Real Estate ontwikkelden wij een mooie projecthuisstijl en een sterke campagne voor de verkoop van Het Havenhuys, gelegen aan de Baronie Haven in Alphen aan den Rijn.

De vraag

Ontwikkel een mooie positionering, bijpassende huisstijl en sterke campagne voor de verkoop van 30 appartementen en 4 luxe penthouses aan de Baronie Haven. Het doel was zoveel mogelijk geïnteresseerden te registreren en hen uit te nodigen voor de Start Verkoop van de woningen. De vraag was ook om de stijlvolle uitstraling van de appartementen, de locatie aan het water (de Rijnhaven) en het segment; de hogere prijsklasse goed tot hun recht te laten komen in de campagne.

De oplossing

Allereerst bedachten we de naam. Samen met de opdrachtgever bedachten wij Het Havenhuys, bewust geschreven met ‘uy’ om het luxe gevoel te creëren. Daarnaast verwijst de naam direct naar de unieke ligging aan de haven en natuurlijk het ‘thuisgevoel’. Op basis van de bijzondere architectonische vorm van het gebouw creëerden wij een stijlvol logo en een donkerblauw met koperkleurig kleurenpalet, gecombineerd met nautische fotografie en sfeerbeelden van de Rijnhaven. Als ondertitel kozen we voor ‘Baronie Haven’ en als positionering ‘Mondain wonen aan boord van De Baronie’. Hiermee zetten wij een chique, nautische sfeer neer.

Vervolgens gingen we aan de slag met de verkoopcampagne. De opdrachtgever zorgde zelf voor prachtige interieur- en exterieurimpressies. Met pakkende teksten, een luxe verkoopbrochure, (voorzien van koperfolie op het omslag) een uitgebreide verkoopwebsite, e-mailnieuwsbrieven en strategische advertentiecampagnes voor social media en Google Ads bereikten wij zoveel mogelijk mensen uit de doelgroep en nodigden wij hen uit zich te registreren als geïnteresseerde of naar de Start Verkoop te komen. Op locatie plaatsten we een opvallend projectbord.

Het resultaat

De campagne zorgde ervoor dat we al voor de Start Verkoop vele adressen van geïnteresseerden hadden, die we vervolgens op de hoogte konden houden van de ontwikkelingen en een uitnodiging voor de Start Verkoop konden toesturen. Waar vervolgens een paar honderd bezoekers verschenen. De verkoop van de appartementen en penthouses is nu in volle gang. Goed gevaren, toch?   

Website van Het Havenhuys.