De winkeliersvereniging van Winkelcentrum Atlas slaat de handen ineen en wil de communicatie van het buurtwinkelcentrum weer actief oppakken. Dat is goed! Maar hoe doe je dat effectief? En hoe zorg je dat mensen uit de buurt zich welkom voelen bij de Atlas?

De Atlas is een echt buurtwinkelcentrum. De communicatie richt zich dan ook alleen op de directe omgeving van het winkelcentrum. Toekomstige activiteiten die het winkelcentrum gaat organiseren, zijn van échte meerwaarde voor de buurt. Denk aan een burendag of ouderen in de omgeving die worden opgehaald voor een gezellig praatje.

Het unieke van de Atlas is dat ondernemers en medewerkers hun klanten persoonlijk kennen. Deze ondernemers en medewerkers zetten we daarom centraal!

Ontwikkeling logo

Om het winkelcentrum een frisse start te geven, ontwikkelden wij eerst een nieuwe huisstijl mét logo voor de Atlas.

De basis van het nieuwe logo is de A van Atlas gecombineerd met de winkelier die je welkom heet. In de vorm van de A zie je – als je goed kijkt – trouwens ook de hengsels van een boodschappentas terug!

We kiezen voor warme kleuren. Dat past niet alleen bij het warme gevoel van ‘ergens welkom zijn’, maar ook bij de tinten van de gebouwen in het winkelcentrum.

Huisstijl-en-website-winkelcentrum-Atlas-logo
Het nieuwe logo

In de beeldtaal staat de winkelier centraal. Zo geven we de winkeliers bekendheid bij het publiek en dat draagt bij aan het ons-kent-onsgevoel dat de Atlas wilt uitstralen.

Ontwikkeling website

Als winkelcentrum wil je antwoord geven op de vragen van je (potentiële) bezoekers. Dat kunnen vragen zijn over openingstijden, acties en evenementen. Of passanten kunnen bijvoorbeeld vragen hebben als kan ik in de buurt een lekker broodje kopen? En kan ik dan gratis parkeren?
Online vindbaar zijn is dan een must!

Wij verzorgden de complete website van design en ontwikkeling tot het schrijven van teksten en het vullen van de site.

Contentabonnement

Nu is het de truc om het publiek van de Atlas te binden en activeren. Dat is makkelijker bij een loyaal en betrokken publiek. Zo’n publiek is trouwens ook eerder bereid om jouw producten of diensten af te nemen! Dat binden en activeren doen we door het creëren en verspreiden van relevante en waardevolle content.

In de vorm van een contentabonnement verzorgen wij daarom periodiek artikelen voor de website, berichten voor social media, korte pakkende video’s, digitale nieuwsbrieven en een gedrukte nieuwsbrief. Hoe we zorgen dat die content relevant is? Daarvoor schreven we van tevoren een contentstrategie waarin we onder andere uitgebreid ingaan op de doelgroep, de vragen die bij de doelgroep spelen, de belevingswereld van de doelgroep en de boodschap.


Is jouw organisatie ook toe aan een frisse start met een nieuwe huisstijl? Of kunnen wij jou ondersteunen met contentcreatie? Stuur Jan een mailtje of bel 0172 – 47 77 33.