Hij is inmiddels eeuwenoud, maar de old school e-mail blijft een geweldige marketingtool om je doelgroep op een goedkope manier te bereiken. Meer dan 90% van de Nederlanders is ingeschreven op een nieuwsbrief. Daarnaast checkt iedereen meerdere keren per dag zijn mail en blijkt uit onderzoek dat 75% van de mensen weleens iets heeft gekocht n.a.v. een nieuwsbrief.
Onderwerpregel
Jouw mail valt of staat bij je onderwerpregel. Die bepaalt namelijk of je ontvangers de mail wel of niet zullen openen. Onze copywriters weten gelukkig wel raad met onderwerpregels die triggeren.
Van ontwerp tot verzending
We bedenken slimme manieren om jouw mailing zo effectief mogelijk te maken. Maken we een flitsende e-mail die je aanbod op de beste manier presenteert? Of is het in jouw geval juist slim om een minimalistische mail te versturen vanuit een medewerker die vertrouwen uitstraalt? We brainstormen, ontwerpen en schrijven.
E-mailadressen verzamelen
Belangrijk is natuurlijk wel om rekening te houden met de AVG; je mag niet iedereen zomaar mailen. Wij denken mee hoe je legaal aan relevante e-mailadressen komt en die op de juiste manier gebruikt.
Verzendmoment
Naast het onderwerp is ook het moment van verzenden een goed punt om over na te denken. Bestaat jouw doelgroep uit zakenmensen? Dan verstuur jij je nieuwsbrief natuurlijk niet op zondag of maandag, want dan belandt-ie op ‘de grote stapel’. Dinsdagochtend of woensdagochtend rond 10.00 uur is dan een beter idee. Maar zijn scholieren jouw ontvangers? Dan verstuur je je nieuwsbrief natuurlijk na schooltijd of in het weekend. Wij denken graag mee over een geschikt verzendmoment.
Landingspagina
Wil je dat jouw klanten n.a.v. jouw nieuwsbrief uitkomen op een webpagina waar ze direct vinden wat ze zoeken? Maak dan gebruik van een landingspagina! Een landingspagina zorgt voor meer conversie.
Marketing automation
Automatisch een mail versturen, naar de juiste persoon en op het juiste moment. Dat kan met marketing automation, wij werken hiervoor samen met Spotler. Bijvoorbeeld als iemand jarig is, maar ook een opvolgmail naar alleen de mensen die in je eerste mailing niet hebben doorgeklikt (of juist wel) is mogelijk.