Misschien heb je de WATT campagne rondom de Informatieplicht Energiebesparing wel eens voorbij zien komen? Daar geeft MKB-Nederland nu een vervolg aan met de energie-bespaartool DEB. Een handige tool die ondernemers helpt geld te besparen en hun onderneming te verduurzamen. VRHL was weer nauw betrokken bij deze nieuwe campagne.

De vraag.

Het platform DEB.nl met bijbehorende look-and-feel is er al. De vraag aan ons is hoe we mkb-ondernemers naar de site krijgen en ze vervolgens een eigen account laten aanmaken. Natuurlijk met het einddoel dat ze hun onderneming verduurzamen.

mock-up-DEB

De oplossing.

Stap één was het vertalen van de look-and-feel naar een aansprekend campagneconcept. Dat is ‘Energie besparen is winst voor elke ondernemer’.

snelwegmast_DEB

We werken, net als bij de vorige campagne, met een tweedelige communicatiestrategie. (1) Enerzijds bereikt MKB-Nederland de ondernemers via haar leden: brancheverenigingen en regio-organisaties. (2) Anderzijds bereikt MKB-Nederland ondernemers rechtstreeks via zijn eigen kanalen.

Te personaliseren concept
Voor dat eerste deel van de strategie bedachten wij een personalisatie van het campagneconcept. Elke branchevereniging en regio-organisatie kan de campagne zo naar eigen hand inzetten.

Crossmediale aanpak
Voor de rechtstreekse communicatie naar ondernemers maakten we een goede mix van offline en online middelen. We produceerden een radiospot (die te horen was op NPO1), billboards (die te zien waren op snelwegmasten door heel Nederland) en we schreven een online marketingstrategie (bestaande uit social advertentiecampagnes en zoekmachine-adverteren).

Luister hier de radiospot:

Hoogwaardige video’s
Maar dat is nog niet alles. Om de aandacht van ondernemers te trekken, maakten wij een serie van drie gave video’s: van script tot montage. Daarvoor gingen we langs bij echte ondernemers.

Bekijk hier de serie video’s:

Video Amatec
Video Avantage
Video Chans

Het resultaat.

De campagne is pas net begonnen (1 maart 2021) en we hebben nu al tienduizenden ondernemers bereikt. Ook de aanmeldingen beginnen binnen te stromen, de eerste 60 accounts zijn aangemaakt.

Werk jij aan een grote campagne en ben je benieuwd hoe je jouw doelgroep het beste kunt bereiken? Bel of mail Yvonne gerust eens voor een bak koffie. Thee mag natuurlijk ook 🙂