Tja, die coronacrisis… daar is natuurlijk al heel veel over gezegd. Voor ons betekende dat in eerste instantie veel individuele communicatieopdrachten voor onze klanten over maatregelen en protocollen, zoals deze animatie voor het LUMC, dit mooie themamagazine voor VOA en deze campagne voor Kroes & Partners notarissen en adviseurs.

Maar, ondernemend Alphen aan den Rijn zou ondernemend Alphen aan den Rijn niet zijn als zij ook niet meteen de samenwerking op zou zoeken en de schouders eronder zou zetten. Om een positieve boodschap te brengen middels een campagne die energie geeft in deze lastige tijden. Die even niet gaat over wat er allemaal niet meer kan, maar die vertelt wat er wél kan, en eigenlijk móét.

Want juist nú is het belangrijk om de lokale economie te stimuleren en de plaatselijke ondernemers een handje te helpen. Vereniging Ondernemingen Alphen aan den Rijn (VOA), Economic Development Board Alphen aan den Rijn (EDBA), Alphen Marketing, Centrummanagement, Commercieel Vastgoed Centrum Alphen (CVCA) en Vereniging Ondernemingen Centrum (VOC) sloegen de handen ineen en gaven ons de opdracht tot het ontwikkelen van een bewustwordingscampagne onder de vlag van #AlphenLinkt (overigens ook uit onze koker).

Het resultaat

#AlphenKoopt. Bij Elkaar. Met deze campagne worden inwoners én ondernemers van de gemeente Alphen aan den Rijn gevraagd lokaal te investeren en te kopen, om elkaar zo door de crisis heen te loodsen.

Binnen een dag vonden we meer dan 30 Alphense mkb-, retail- en horecaondernemers bereid om mee te werken aan de campagne. We fotografeerden hen voor de twee campagnebeelden; een shoppingbag en een aktetas, opgebouwd uit foto’s van échte ondernemers.

Op dezelfde dag maakten we ook een persoonlijke video waarin zij vertellen hoe zíj ‘Alphen koopt bij elkaar’ invullen. Nieuwsgierig naar de video? Bekijk ‘m hier:

Middels abri’s, citydisplays, busreclame, advertenties, diverse direct mailings naar ondernemers, video’s, social advertising en persberichten bereikten we zowel de inwoners, als consumenten, als de ondernemers met de campagne.

Het resultaat? Veel bereik, blije ondernemers, een positief geluid en bewustwording bij de consument. Missie geslaagd!