Voor de ondernemersvereniging VOA Alphen aan den Rijn maken wij al een aantal jaar het VOA Magazine. VRHL doet de vormgeving en Bojoura stuurt vanuit haar bestuursfunctie de redactiecommissie aan. Maar wat doe je met je magazine en alle verhalen die gemaakt zijn, als Corona onverwacht om de hoek komt kijken en niemand op dat moment weet hoe het verder moet? Precies, een heel nieuw redactioneel concept verzinnen dat wél past bij de veranderde tijdgeest.

De coronaspecial met de naam ‘Ondernemen in tijden van Corona’ werd een bijzondere uitgave die de verhalen en ervaringen optekent van ondernemers in deze bijzondere periode. Wat deed deze unieke crisis met de Alphense ondernemers en hoe vinden zij daarin hun weg? Bekijk hier het magazine online.

Coronaspecial VOA Magazine cover

Zorg dat je relevant blijft

De ontwikkelingen rondom het virus gaan razendsnel. Een belangrijke vraag was daarom hoe we ervoor zorgen dat de verhalen in het magazine relevant blijven. Daarvoor werkt de VOA met een tijdlijn! Dat is als het ware de kapstok waar alle verhalen aan opgehangen worden. Bij elk verhaal wordt eerst kort de context van die tijd beschreven. Zo laat de VOA zien dat ze begrijpt dat op het moment van lezen de situatie misschien alweer heel anders kan zijn.

Naast de ondernemersverhalen in het magazine laat VOA zien waar zij nog meer mee bezig is, vertelt vaste partner EDBA hoe zij in korte tijd het Corona Informatiepunt hebben opgericht in samenwerking met VOA en is er een overzicht van inspirerende initiatieven van Alphense Ondernemers in het magazine te vinden.


Ondertussen werken wij ook aan een coronaspecial van ANKO Kapperszaken, het blad van de brancheorganisatie voor kappers, en FOCWA Magazine, het blad van de brancheorganisatie voor schadeherstellers. Deze magazines verzorgen we van kop tot staart, redactie én vormgeving.
Binnenkort meer over deze edities. Stay tuned!