Weet je nog dat we vorig jaar een hele mooie, landelijke mkb-campagne ontwikkelden voor de Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants? Nederland rekent op zijn accountants. Vanaf 2 mei is het vervolg op deze grote campagne gestart! Met nieuwe ondernemersverhalen en meer verdieping op (actuele) thema’s.

De vraag.

Het doel van de campagne is mkb-ondernemers in Nederland bewust te maken van de meerwaarde van een accountant voor hun onderneming (en privézaken). Die bewustwording creëer je niet in één dag. Daarom krijgt de campagne ‘Nederland rekent op zijn accountants’ een vervolg. De NBA daagde ons uit om opnieuw te zorgen voor een hoge attentiewaarde.

De oplossing.

De basis van de campagne stond al: nba.nl/rekentop. Een campagnewebsite met echte verhalen van echte mkb-ondernemers, een check ‘is jouw bedrijf klaar voor een accountant?’, een kantorenzoeker én een toolkit waar accountants campagnemateriaal kunnen downloaden gepersonaliseerd met hun eigen naam, logo en website.

Dit jaar maken we een verdieping op (actuele) thema’s als duurzaamheid, cybersecurity en ondernemen na corona. Want ook dáár kan een accountant je mee helpen. Presentatrice Martine legt in 30 seconden uit wat de meerwaarde van een accountant is op elk thema. Hier zie je de video over ondernemen na corona:

Bekijk hier de volledige serie van 7 video’s (en de video’s die we vorig jaar maakten).

Verder maakten we nieuwe verhalen met nieuwe ondernemers en hun accountant. Hieronder zie je een sneak preview en hier kun je alle verhalen lezen.

Tot slot landt bij accountants de komende periode een serie grote, opvallende direct mails met de oproep ook actief de campagne te delen.

Het resultaat.

Over het resultaat kunnen we nu nog geen uitspraak doen. De campagne loopt tot de zomer en herstart dan in september en oktober. Wel kunnen we natuurlijk vertellen waar je de campagne allemaal tegen kunt komen! Namelijk hier:

Spot op Radio 1 en BNR Radio

Interview en column in het landelijk Algemeen Dagblad

Advertenties in diverse vakbladen

→ Online advertenties op LinkedIn, Twitter, Facebook, YouTube en Google Display.