De NBA (Koninklijke Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants) kenden wij in vorm goed, omdat wij zes keer per jaar de vormgeving van hun ledenblad Accountant verzorgen. Enkele weken geleden leerden wij hen ook op inhoud beter kennen. Wij ontwikkelden het concept en de strategie voor de landelijke campagne ‘Nederland rekent op zijn accountants’. Momenteel zijn we bezig met de uitvoering en draait de campagne op volle toeren!

De vraag.

Accountants doen veel meer dan alleen de boekhouding of de fiscale aangiften. Zij kijken bijvoorbeeld ook samen met de ondernemer naar de toekomst; zakelijk en privé. Een belangrijke meerwaarde, die lang niet elke ondernemer kent. Daar moest verandering in komen, vond de NBA. Daarom startten zij een campagne, die werd stopgezet vanwege met corona. Voor het vervolg – met aangepast concept en nieuwe strategie – vroegen ze ons!

De oplossing.

We ontwikkelden een landelijke campagne met de naam ‘Nederland rekent op zijn accountants’, waarin we laten zien hoe belangrijk de rol is die accountants voor hun klanten vervullen. We werken met echte ondernemers en hun accountants, zodat we een realistisch beeld van de meerwaarde van accountants kunnen laten zien. Aan de hand van echte verhalen en casussen. We zorgden voor foto’s en video’s van NBA-leden in hun bedrijf met hun accountant, maakten verhalen en ontwikkelden een toolkit waarmee leden van de NBA de campagneboodschap zelf kunnen uitdragen.

Op nba.nl/rekentop vinden ondernemers praktische informatie over wat accountants precies voor hen kunnen betekenen. Ook zijn er verhalen en video’s van andere ondernemers te lezen en kunnen mkb-ondernemers een accountantskantoor in de buurt vinden. Via de online checklist ‘Is jouw bedrijf klaar voor een accountant?’ kunnen ondernemers nagaan of een accountant ook voor hen meerwaarde heeft.

‘Onze’ radiospot is op alle grote radiostations te horen en de NBA-billboards die wij maakten vind je langs de drukke snelwegen van Nederland. De campagne wordt ondersteund door een gerichte online campagne, zodat geen ondernemer om de NBA heen kan!

Het resultaat

Nu al een heel groot bereik! De campagne loopt nog maar net, maar je komt ‘m overal tegen. Eerste reacties van de leden van de NBA – waarvoor we de campagne in de basis maken – zijn positief.

De NBA (Koninklijke Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants) kenden wij in vorm goed, omdat wij zes keer per jaar de vormgeving van hun ledenblad Accountant verzorgen. Enkele weken geleden leerden wij hen ook op inhoud beter kennen. Wij ontwikkelden het concept en de strategie voor de landelijke campagne ‘Nederland rekent op zijn accountants’. Momenteel zijn we bezig met de uitvoering en draait de campagne op volle toeren!