Misschien herken je de kop ‘Krullen of vullen?’ nog wel van de vorige wervingscampagne die wij voor mboRijnland maakten. Die campagne heeft veel bijgedragen aan het vergroten van de naamsbekendheid van mboRijnland in de regio. Nu het met de naamsbekendheid goed zit, vroeg mboRijnland ons mee te denken over een nieuwe insteek voor de wervingscampagne.

De vraag.

Aan het nieuwe campagneconcept stelt mboRijnland een aantal voorwaarden. Het moet een sterke aansluiting bij de doelgroep hebben, rekening houden met de verschillende fases in de klantreis, lading geven aan de pay-off ‘méér dan mbo’ en mag zeker opvallen!

De oplossing.

Waar de vorige wervingscampagne vooral focuste op het brede opleidingsaanbod en de keuze die je als scholier hebt, is er in de nieuwe campagne ruimte voor alle USP’s van mboRijnland. De belangrijkste zijn:

  • Breed opleidingsaanbod; de opleiding die jij wilt biedt mboRijnland aan.
  • Dichtbij huis; je kunt studeren in je eigen stad of een stad verderop.
  • Het onderwijs is kleinschalig; er is een gezellig sfeer en veel ruimte voor persoonlijke aandacht.

Het resultaat.

Dat levert een hybride campagneconcept op met ‘méér’ als uitgangspunt. De uitingen zijn niet te missen door de felle kleuren uit de huisstijl van mboRijnland.

mockup posters_mborijnland_wervingscampagne

De boodschap en call-to-action hebben we per fase in de klantreis (Kijk – Beleef – Kies – Begin) afgestemd op de doelgroep. Zo roepen we in de fase ‘Beleef’ bijvoorbeeld op om de Open Dag te bezoeken.

Mock-up_mboRijnland_vrhl

Bekijk hieronder nog een aantal van de campagnemiddelen die we hebben gemaakt.

stickervel_mbo_rijnland
mborijnland_wervingscampagne_social_post_mock-up_iphone

Ben jij bezig met een wervingscampagne of wil jij jongeren bereiken om een andere reden? We denken graag vrijblijvend met je mee. Bel ons via 0172 – 47 77 33 of stuur een mail naar hallo@vrhl.nl.