Ledenblad voor kappers (6 keer per jaar!)

Voor de ANKO – de branchevereniging voor ondernemende kappers met meer dan 5.000 leden – doen we zó veel leuke dingen! We maken campagnes, verzorgen maandelijks de socialmediaberichten en nog veel meer. Maar het begon allemaal bij… het mooie magazine dat wij zes keer per jaar voor de ANKO maken, in opdracht van onze partner Elma Media!

De vraag

Alweer drie jaar geleden kregen we de vraag of we het oude ledenmagazine eens een flinke opknapbeurt wilden geven. Er moest een nieuwe vormgeving komen en nieuwe rubrieken moesten aan de bladformule worden toegevoegd.

De oplossing

Samen met de ANKO startten we met een bladformule waarin we de voornaamste doelen vaststelden en daar rubrieken bij bedachten. De uitdaging zat ‘m in de doelgroep. De ANKO kent kappers als geen ander en die moesten wij nog even leren kennen. Want kappers met een eigen zaak zijn geen doorsnee ondernemers; de liefde voor het vak staat bij hen vaak op de eerste plaats. Toch moest het blad vooral over ondernemen gaan. Dus bedachten we rubrieken die passen bij de kappers, maar ook bij de ANKO!

Het resultaat

Inmiddels zijn er zestien(!) prachtige edities van ANKO Kapperszaken verschenen met ieder een eigen, onderscheidend thema.  Met de zeventiende zijn we bezig. Zes keer per jaar verzorgen we een groot deel van de redactie, de fotografie en de vormgeving. Jaarlijks doet de ANKO een lezersonderzoek en daaruit blijkt dat vooral de jonge achterban enthousiast is over ‘ons’ blad. En dan zeggen ze dat jonge mensen geen tijdschriften meer lezen… 😉

In 2020 gaan we aan de slag met een contentstrategie. Want tsja, nu we het magazine maken én de socialmediaberichten verzorgen is het tijd om die twee (en alle andere contentmiddelen) beter te integreren… Hebben we zin in!

Wil je ook een magazine, socialmedia-abonnement of contentstrategie? Of wil je gewoon weten wat contentmarketing voor jóuw merk kan betekenen? Neem contact op met Manon!