Hoe zorg je ervoor dat ANKO-leden op de Dag van de Ondernemer kunnen laten zien hoe trots zij zijn om ondernemer te zijn in de kappersbranche? Gewoon, door een online tool te maken waarmee zij makkelijk een AWESOME ondernemerspost kunnen maken. Wij bedachten en ontwikkelden deze slimme tool.

De vraag

ANKO, dé branchevereniging voor kappersondernemers, vroeg VRHL om een actie te bedenken voor de Dag van de Ondernemer op 15 november. Het doel: laten zien hoe trots kappersondernemers zijn op hun branche en hun ondernemerschap. Uit een aantal ideeën koos ANKO unaniem voor ons idee voor de ‘social post maker’.

De oplossing

VRHL ontwikkelde een online tool waarmee kappers eenvoudig een hippe ‘Dag van de Ondernemer’ post konden maken voor Facebook of Instagram. In een ‘AWESOME’ ANKO- template, mét de hashtag #dagvandeondernemer er standaard op. Kappers konden een foto van zichzelf, hun team of hun salon uploaden en schalen. De afbeelding werd vervolgens opgeslagen, en posten maar! Door het posten van de afbeelding op Instagram en Facebook lieten de ANKO-leden zien dat zij van onschatbare waarde zijn voor de kappersbranche.

De leden werden ruim een dag van tevoren geattendeerd op de actie middels een e-mailing en via social media.

Het resultaat

Na het ontvangen van de e-mailing gingen de kappers direct aan de slag. Twee dagen lang is de tool veelvuldig gebruikt en verschenen er alleen maar AWESOME posts op social media. Zo’n 1.000 leden van ANKO hebben de tool gebruikt en een post geplaatst op hun social media.

Wil jij ook zo’n social post maker voor jouw bedrijf? Neem dan hier vrijblijvend contact met ons op!