Woon je in ‘onze’ regio? Dan ken je waarschijnlijk Zorg en Zekerheid. Wij ontwikkelden een ontwerp en bladformule die aansluit bij het nieuwe merkverhaal en de nieuwe huisstijl van deze regionale zorgverzekeraar. Eind vorig jaar verscheen het eerste magazine in de nieuwe vorm. Dit jaar staan er weer drie op de planning!

De vraag.

Zorg en Zekerheid heeft de ambitie om samen met verzekerden de gezondste regio van Nederland te worden. Een mooi en groots doel, waar sinds kort ook het merkverhaal en de huisstijl op afgestemd zijn. Het verzekerdenmagazine was nog niet in lijn met deze herpositionering en daar moest verandering komen. Het vernieuwde magazine moest in vorm, maar zeker ook in content en beleving in lijn zijn met de nieuwe positionering. De wens was ook dat het lezers zou aanspreken en inspireren om de gezondste versie van zichzelf te worden. En dat het magazine hen zou bevestigen in hun keuze voor Zorg en Zekerheid.

De oplossing.

Verzekerden herkenden en waardeerden de oude versie van GeZZond. Voor Zorg aan Zekerheid is het ook een belangrijk middel; het is een van de weinige mogelijkheden om ‘fysiek’ contact met verzekerden te hebben. Onze uitdaging was om het sterke van GeZZond te behouden, maar meer van deze tijd te maken en passend bij het nieuwe merkverhaal. Dus kozen we voor dezelfde naam – maar dan met kleine letters – en behielden we enkele rubrieken die gewaardeerd werden en bij de nieuwe positionering pasten. We vulden aan met rubrieken die inspirerende verhalen, mooie voorbeelden en expertinterviews bevatten. Deze verhalen koppelen we aan praktische stappenplannen en tips om zélf gezonder te worden. Zo laat het magazine zien dat Zorg en Zekerheid zich sterk maakt voor een gezonde regio, maar geeft het lezers ook meteen handvatten om daar zelf mee aan de slag te gaan.

Het resultaat.

Een mooi en fris magazine (blader ‘m gerust eens door) met aansprekende, praktische artikelen uit de buurt. Maar ook een mooie kruisbestuiving met online. Tijdens de fotoshoot voor het ‘Gezzonde Recept’ maakten we meteen videomateriaal voor Insta Reels. En we maakten aanvullende artikelen voor de website, waarnaar dan weer gelinkt wordt vanuit het magazine met een QR-code. Dit heeft ruim 2.000 extra websitebezoeken opgeleverd waarbij bezoekers gemiddeld vijf minuten op de pagina verbleven.

Wil je ook een magazine door ons laten maken? Leuk! Bel of mail even.