Imagocampagne voor vereniging FOCWA Schadeherstel

Imagocampagne voor vereniging FOCWA Schadeherstel

VRHL Case

Als brancheorganisatie is het best lastig om zichtbaar te maken wat je allemaal voor je leden doet. Want hoewel ondernemers vaak veel behoefte hebben aan een lobbyist, een sparringpartner en adviezen over bijvoorbeeld juridische zaken, zijn zij zich daar vaak niet van bewust. Bovendien is wat een brancheorganisatie doet geen tastbaar product. Zo is ook voor de leden van FOCWA, brancheorganisatie voor autoschadeherstelbedrijven, niet altijd duidelijk wat FOCWA voor hun vak en bedrijf kan betekenen. Daarom schakelde de organisatie onze hulp in. We gingen aan de slag met een imagocampagne voor de FOCWA-leden.

Concept: ga je mee op reis?

FOCWA wil zichzelf positioneren als behulpzame reisleider voor haar leden, de autoschadeherstellers: iemand die er altijd voor je is, advies geeft, ondersteuning biedt en voor je onderhandelt. Wij bedachten vijf thema’s / werelddelen waarin FOCWA haar leden hulp biedt: Techniek, Kennisontwikkeling, Juridische zaken, Ondernemen en De sector. Die werelddelen komen in alle campagne-uitingen steeds naar voren. We leggen op een praktische en begrijpelijke manier uit wat bij deze vijf onderwerpen de meerwaarde van FOCWA is.

Animatie: kort, krachtig en helder

Met een animatie kun je kort, krachtig en op een leuke manier uitleg geven over je bedrijf, product of dienst. Daarom maakten we ook voor deze campagne een vlotte animatie, waarin een schadehersteller de vijf werelddelen langsrijdt. Per werelddeel leggen we uit wat FOCWA doet en kan betekenen voor haar leden. Wij schreven het script, verzorgden de voice-over en animeerden het geheel. Het eindresultaat zie je hieronder. De video werd gebruikt in een e-mailing (die wij trouwens ook maakten) en plaatste FOCWA op haar website.

Blik in je brievenbus

Aanvullend wilde FOCWA haar leden een speciale direct mailing versturen. Wij bedachten een blik. Auto, blik, een blik op de wereld van schadeherstel… Snap je ‘m? In het blikje vindt de ontvanger een reisgids, ook weer in het thema van de complete campagne, waarin we iets uitgebreider uitleggen wat FOCWA per ‘werelddeel’ allemaal doet.

 

FOCWA imagocampagne

 

Ook zo’n doordachte imagocampagne?

Iedere organisatie en iedere vraag is anders. Wij stellen de juiste vragen en zorgen ervoor dat jouw ‘communicatieprobleem’ wordt opgelost. Met uitingen die passen bij jouw bedrijf! Benieuwd hoe we dat doen? Stuur Yvonne een e-mail of bel 0172 47 77 33.

TAGS
Animatie Campagne imagocampagne

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

Bake Out: a night out of the box

Bake Out: een uniek event, voor iedereen die werkzaam is in de ambachtelijke bakkerij. Wij bedachten de naam, ontwikkelden de huisstijl en verzorgden een mooie crossmediale campagne om honderden tickets te verkopen.

Lees meer

Cum Laude: prijswinnende kaas, gemaakt op de boerderij.

De Bond van Boerderijzuivelbereiders, een mooie club van ondernemende boeren, maakt de lekkerste kaas van Nederland. Dat moet iedereen weten én kopen! Is dat moeilijk? Met een goed idee valt dat best mee. Lees het hier!

Lees meer

WATT moeten MKB-ondernemers weten over de Informatieplicht Energiebesparing?

WATT moeten MKB-ondernemers weten over de naderende Informatieplicht Energiebesparing? Best veel en dat bundelen wij in een mooie campagne. Lees hier WATT we precies deden voor MKB Nederland in samenwerking met meer dan 50 partners.

Lees meer

Alphen aan den Rijn krijgt de city marketing die het verdient!

Zet Alphen aan den Rijn op de kaart. Om te beginnen bij alle inwoners en ondernemers in Alphen en de kernen daaromheen. Als een aantrekkelijke plek om te wonen, te werken én te recreëren. Dat is in het kort de opdracht van Alphen City Marketing.

Lees meer

Introductiecampagne Kleine Kwalen via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen, over de diagnostisering en behandeling van veel voorkomende aandoeningen. Maar Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar én de boekenreeks is vernieuwd! Om de nieuwe versie van Kleine Kwalen te promoten, zowel online en offline, schakelde opdrachtgever Bohn Stafleu en Loghum (afgekort BSL) ons een social media strategie te schrijven en uit te voeren.

Lees meer