Imagocampagne voor vereniging FOCWA Schadeherstel

Imagocampagne voor vereniging FOCWA Schadeherstel

VRHL Case

Als brancheorganisatie is het best lastig om zichtbaar te maken wat je allemaal voor je leden doet. Want hoewel ondernemers vaak veel behoefte hebben aan een lobbyist, een sparringpartner en adviezen over bijvoorbeeld juridische zaken, zijn zij zich daar vaak niet van bewust. Bovendien is wat een brancheorganisatie doet geen tastbaar product. Zo is ook voor de leden van FOCWA, brancheorganisatie voor autoschadeherstelbedrijven, niet altijd duidelijk wat FOCWA voor hun vak en bedrijf kan betekenen. Daarom schakelde de organisatie onze hulp in. We gingen aan de slag met een imagocampagne voor de FOCWA-leden.

Concept: ga je mee op reis?

FOCWA wil zichzelf positioneren als behulpzame reisleider voor haar leden, de autoschadeherstellers: iemand die er altijd voor je is, advies geeft, ondersteuning biedt en voor je onderhandelt. Wij bedachten vijf thema’s / werelddelen waarin FOCWA haar leden hulp biedt: Techniek, Kennisontwikkeling, Juridische zaken, Ondernemen en De sector. Die werelddelen komen in alle campagne-uitingen steeds naar voren. We leggen op een praktische en begrijpelijke manier uit wat bij deze vijf onderwerpen de meerwaarde van FOCWA is.

Animatie: kort, krachtig en helder

Met een animatie kun je kort, krachtig en op een leuke manier uitleg geven over je bedrijf, product of dienst. Daarom maakten we ook voor deze campagne een vlotte animatie, waarin een schadehersteller de vijf werelddelen langsrijdt. Per werelddeel leggen we uit wat FOCWA doet en kan betekenen voor haar leden. Wij schreven het script, verzorgden de voice-over en animeerden het geheel. Het eindresultaat zie je hieronder. De video werd gebruikt in een e-mailing (die wij trouwens ook maakten) en plaatste FOCWA op haar website.

Blik in je brievenbus

Aanvullend wilde FOCWA haar leden een speciale direct mailing versturen. Wij bedachten een blik. Auto, blik, een blik op de wereld van schadeherstel… Snap je ‘m? In het blikje vindt de ontvanger een reisgids, ook weer in het thema van de complete campagne, waarin we iets uitgebreider uitleggen wat FOCWA per ‘werelddeel’ allemaal doet.

 

FOCWA imagocampagne

 

Ook zo’n doordachte imagocampagne?

Iedere organisatie en iedere vraag is anders. Wij stellen de juiste vragen en zorgen ervoor dat jouw ‘communicatieprobleem’ wordt opgelost. Met uitingen die passen bij jouw bedrijf! Benieuwd hoe we dat doen? Stuur Yvonne een e-mail of bel 0172 47 77 33.

TAGS
Animatie Campagne imagocampagne

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

MBO Luchtvaarttechniek, niet zomaar een opleiding

De luchtvaartsector schreeuwt om goed opgeleide techneuten. Om meer studenten aan te trekken maakten wij voor MBO Luchtvaarttechniek een gloednieuwe website, video's, foto's, online banners, een leaflet en een social media campagne. Het resultaat?

Lees meer

Introductiecampagne Kleine Kwalen Online via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen: een kennisbank waar ruim 400 veel voorkomende aandoeningen in staan beschreven. En… Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar! Om Kleine Kwalen Online te promoten, schreven wij een social media strategie en voerden deze uit.

Lees meer

Ho ho hooooo… meeeeerry Christmas!

Wij houden van de feestdagen! Dan mogen we namelijk weer tientallen mooie, inspirerende kerst- en nieuwjaarswensen voor onze klanten bedenken en vormgeven. Vaak op het aller-aller-allerlaatste moment, maar dat mag de pret niet drukken. Benieuwd?

Lees meer

Online leadgeneratie met nieuwe website Freek Hypotheek

Een website is tegenwoordig meer dan alleen een digitaal visitekaartje. Met een juiste paginaflow kan je website een echte leadgenerator worden. Voor de nieuwe website van Freek Hypotheek gingen wij terug naar de tekentafel en bouwden we een ware salesmachine op.

Lees meer

Van D&K Autoglas naar DK Prototyping for Automotive Glass

DK benaderde ons voor een restyling van de 25 jaar oude huisstijl en een nieuwe website. Hieruit vloeide voort een personeelscampagne, een bedrijfsleaflet en diverse uitingen voor de beurs.

Lees meer