Imagocampagne voor vereniging FOCWA Schadeherstel

Imagocampagne voor vereniging FOCWA Schadeherstel

VRHL Case

Als brancheorganisatie is het best lastig om zichtbaar te maken wat je allemaal voor je leden doet. Want hoewel ondernemers vaak veel behoefte hebben aan een lobbyist, een sparringpartner en adviezen over bijvoorbeeld juridische zaken, zijn zij zich daar vaak niet van bewust. Bovendien is wat een brancheorganisatie doet geen tastbaar product. Zo is ook voor de leden van FOCWA, brancheorganisatie voor autoschadeherstelbedrijven, niet altijd duidelijk wat FOCWA voor hun vak en bedrijf kan betekenen. Daarom schakelde de organisatie onze hulp in. We gingen aan de slag met een imagocampagne voor de FOCWA-leden.

Concept: ga je mee op reis?

FOCWA wil zichzelf positioneren als behulpzame reisleider voor haar leden, de autoschadeherstellers: iemand die er altijd voor je is, advies geeft, ondersteuning biedt en voor je onderhandelt. Wij bedachten vijf thema’s / werelddelen waarin FOCWA haar leden hulp biedt: Techniek, Kennisontwikkeling, Juridische zaken, Ondernemen en De sector. Die werelddelen komen in alle campagne-uitingen steeds naar voren. We leggen op een praktische en begrijpelijke manier uit wat bij deze vijf onderwerpen de meerwaarde van FOCWA is.

Animatie: kort, krachtig en helder

Met een animatie kun je kort, krachtig en op een leuke manier uitleg geven over je bedrijf, product of dienst. Daarom maakten we ook voor deze campagne een vlotte animatie, waarin een schadehersteller de vijf werelddelen langsrijdt. Per werelddeel leggen we uit wat FOCWA doet en kan betekenen voor haar leden. Wij schreven het script, verzorgden de voice-over en animeerden het geheel. Het eindresultaat zie je hieronder. De video werd gebruikt in een e-mailing (die wij trouwens ook maakten) en plaatste FOCWA op haar website.

Blik in je brievenbus

Aanvullend wilde FOCWA haar leden een speciale direct mailing versturen. Wij bedachten een blik. Auto, blik, een blik op de wereld van schadeherstel… Snap je ‘m? In het blikje vindt de ontvanger een reisgids, ook weer in het thema van de complete campagne, waarin we iets uitgebreider uitleggen wat FOCWA per ‘werelddeel’ allemaal doet.

 

FOCWA imagocampagne

 

Ook zo’n doordachte imagocampagne?

Iedere organisatie en iedere vraag is anders. Wij stellen de juiste vragen en zorgen ervoor dat jouw ‘communicatieprobleem’ wordt opgelost. Met uitingen die passen bij jouw bedrijf! Benieuwd hoe we dat doen? Stuur Yvonne een e-mail of bel 0172 47 77 33.

TAGS
Animatie Campagne imagocampagne

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

Introductiecampagne Kleine Kwalen via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen, over de diagnostisering en behandeling van veel voorkomende aandoeningen. Maar Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar én de boekenreeks is vernieuwd! Om de nieuwe versie van Kleine Kwalen te promoten, zowel online en offline, schakelde opdrachtgever Bohn Stafleu en Loghum (afgekort BSL) ons een social media strategie te schrijven en uit te voeren.

Lees meer

Klanten laten sparen voor Faceboooeeeek-klikbudget

De Groot-Verburg is een leverancier van kazen aan speciaalzaken door heel Nederland. Om hun kaas, de Gooische Pikante, te promoten bij de consument, bedachten we een slimme Facebook-actie!

Lees meer

Een crossmediale aanpak voor Freek Hypotheek

De huizenmarkt is al een paar jaar een hot item. Om een huis te kopen, moet je natuurlijk een hypotheek afsluiten. En wie kun je daar nu beter voor inschakelen dan Freek Hypotheek, dé hypotheekadviseur in de regio! Sinds dit jaar zorgen wij er door middel van een crossmediale aanpak voor dat Freek op de kaart wordt gezet.

Lees meer

Opvallende campagne: zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens

Docenten en andere medewerkers van mboRijnland werken op dagelijkse basis met persoonsgegevens. Maar… hoe zorgen zij nu dat ze zorgvuldig omgaan met deze gegevens?  Daar heeft mboRijnland wel wat tips voor! Wij bedachten een campagne om deze tips intern aan de man te brengen.

Lees meer

MBO Luchtvaarttechniek, niet zomaar een opleiding

De luchtvaartsector schreeuwt om goed opgeleide techneuten. Om meer studenten aan te trekken maakten wij voor 5 ROC's - die samenwerken onder de naam MBO Luchtvaarttechniek - een gloednieuwe website, video's, foto's, online banners, een leaflet en een social media campagne. Het resultaat?

Lees meer