De kracht van relevante contentmarketing

De kracht van relevante contentmarketing

VRHL Case

Op 22 september 2016 vond het B2B Vakmedianet Marketing Event plaats met als thema ‘De kracht van relevantie’. Voor de vele aanwezige marketing- en communicatieprofessionals bedachten én maakten wij dit ‘klein-maar-fijne’ magazine over contentmarketing en lead generation!

Ook een gratis exemplaar van dit gave magazine ontvangen? Klik dan hier!

 

Vakuitgeverij met kennis van contentmarketing

B+B Vakmedianet is een vakuitgeverij met 45 sterke merken in vele niche- én grotere markten. In totaal bereiken zij zelfs 1.606.413 professionals (!) en weten ze inmiddels als geen ander hoe je contentmarketing in kunt zetten om leads te genereren. Des te gaver om juist hén te helpen om de vakprofessionals te inspireren met een inhoudelijk magazine over de kracht van relevantie.

Infographic Vakmedianet merken

 

Klein formaat, groot bereik

Terwijl we oorspronkelijk om tafel zaten om te bespreken hoe we de presentaties van de sprekers konden meegeven aan de bezoekers, kwamen we op het idee om er een magazine van te maken. Maar dan wel een klein formaat; een soort book-a-zine dat de professionals na het event konden bewaren als naslagwerk. Direct ook een goede ‘leadgenerator’ voor B+B Vakmedianet zélf! De uitdaging: het magazine moest wél binnen vijf weken ontworpen, geschreven én gedrukt worden.

Magazine 'De kracht van relevantie' over contentmarketing en leadgeneration

 

Snel schakelen met inhoud

Laat dat nou net ònze relevante kracht zijn: snel schakelen! We gingen aan de slag met het design van het magazine en maakten de ‘plank’ met de indeling van alle artikelen. Ook interviewden we de inspirerende sprekers: Carlijn Postma van The Post, Ger Nijkamp van Ricoh, Peter Broekhof en Rogier Terhalle van Food Connect, Laura Nuhaan van Adviesbureau Andeta en Jacob van Lier van VGZ. Verder hielpen we B+B Vakmedianet door de praktijkcases en blogs te redigeren zodat iedere tekst de juiste beknopte en interessante inhoud had.

vakmedianet_bb_magazine4

 

Info(rmatieve) graphics

B+B Vakmedianet heeft voor het event een onderzoek gehouden onder 237 professionals, onder andere over wat bronnen waardevol maakt en wat waardevolle contentvormen zijn. De zes infographics hebben we gerestyled naar de juiste look & feel voor het magazine, we zochten en bewerkten goed passende beelden bij de blogs en we maakten de gave cover met een zéér relevante ijsco-dame in de woestijn.

vakmedianet_bb_magazine6

 

Hebben?


We kunnen ons voorstellen dat je als (online) marketeer, communicatieprofessional of content director nieuwsgierig bent geworden naar het hele boekje. Dat je ‘m even wilt vasthouden, er doorheen wilt bladeren en misschien zelfs even aan het drukwerk wilt ruiken. Óf dat je ‘m even per mail wilt doorsturen naar je collega of leidinggevende, omdat de inhoud voor hen ook relevant is of je óók zo’n magazine voor jouw bedrijf wilt. Dat kan uiteraard!

Kies hieronder of je de digitale en/of printversie wilt ontvangen, laat je gegevens achter en we sturen deze snel naar je op. Helemaal gratis natuurlijk! Alvast veel leesplezier!

 

 

Vraag het magazine over de kracht van relevante contentmarketing gratis aan!

 

TAGS
Contentmarketing Copy Creatie Design interview Leadgeneration Magazine Redactie Vormgeving

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

MBO Luchtvaarttechniek, niet zomaar een opleiding

De luchtvaartsector schreeuwt om goed opgeleide techneuten. Om meer studenten aan te trekken maakten wij voor MBO Luchtvaarttechniek een gloednieuwe website, video's, foto's, online banners, een leaflet en een social media campagne. Het resultaat?

Lees meer

Introductiecampagne Kleine Kwalen Online via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen: een kennisbank waar ruim 400 veel voorkomende aandoeningen in staan beschreven. En… Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar! Om Kleine Kwalen Online te promoten, schreven wij een social media strategie en voerden deze uit.

Lees meer

Ho ho hooooo… meeeeerry Christmas!

Wij houden van de feestdagen! Dan mogen we namelijk weer tientallen mooie, inspirerende kerst- en nieuwjaarswensen voor onze klanten bedenken en vormgeven. Vaak op het aller-aller-allerlaatste moment, maar dat mag de pret niet drukken. Benieuwd?

Lees meer

Online leadgeneratie met nieuwe website Freek Hypotheek

Een website is tegenwoordig meer dan alleen een digitaal visitekaartje. Met een juiste paginaflow kan je website een echte leadgenerator worden. Voor de nieuwe website van Freek Hypotheek gingen wij terug naar de tekentafel en bouwden we een ware salesmachine op.

Lees meer

Van D&K Autoglas naar DK Prototyping for Automotive Glass

DK benaderde ons voor een restyling van de 25 jaar oude huisstijl en een nieuwe website. Hieruit vloeide voort een personeelscampagne, een bedrijfsleaflet en diverse uitingen voor de beurs.

Lees meer