Zilver bij de Grand Prix Content Marketing!

Zilver bij de Grand Prix Content Marketing!

Gisteren, 6 november, waren we in Amsterdam bij de uitreiking van de Grand Prix Content Marketing Awards. En dat was niet voor niets: in de categorie Business-to-Employees (B2E) sleepten we zilver in de wacht met onze meerjarige arbeidsmarktcampagne voor Marente!

Of, zoals de jury het mooi samenvatte: “Dit is nou écht authentiek, hier zijn medewerkers ingezet met hart voor de zaak en het sluit goed aan op de organisatie zelf.”

De uitdaging

Zorgprofessionals zijn schaars. Marente – met tien zorglocaties en vijfentwintig wijkteams – had behoefte aan een sterk, realistisch arbeidsmarktcommunicatieplan. Niet één campagnepiek, maar structurele zichtbaarheid als aantrekkelijke werkgever in de regio.

De aanpak

Samen met het team van HR en communicatie bij Marente hebben we de werkgeverspijlers aangescherpt en vertaald naar een campagne vol échte verhalen van medewerkers. Geen gelikte stockfoto’s of dure shoots, maar herkenbare gezichten en eerlijke verhalen.

Met slim gebruik van bestaande content, gecombineerd met gerichte inzet van social media, Google en online nieuwsmedia, brachten we de verhalen onder de aandacht. Elke flight werd tussentijds gemeten en geoptimaliseerd. Zo leerden we steeds beter wat wel en niet werkt – en dat leverde resultaat op. Meer over deze case lees je hier.

Een prijs met betekenis

Het mooie aan deze erkenning? Dat het precies raakt aan waar het in employer branding om draait: echtheid. Zilver dus. Maar als het om authentieke verhalen gaat, voelt dat toch een beetje als goud.

V.l.n.r.: Lieke (Vrhl), Maikel (Vrhl), Bojoura (Vrhl), Yvonne (Vrhl), Esther (Marente), Esther (Marente), Sarah (Vrhl) en Jan (Vrhl)