Van D&K Autoglas naar DK Prototyping for Automotive Glass

Van D&K Autoglas naar DK Prototyping for Automotive Glass

VRHL Case

DK benaderde ons voor een restyling van de 25 jaar oude huisstijl en een nieuwe website. Hieruit vloeide voort een personeelscampagne, een bedrijfsleaflet en diverse uitingen voor de beurs.
 
DK Prototyping for Automotive Glass is in Alphen aan den Rijn gevestigd, maar opereert in heel Europa. DK is ruim 25 jaar geleden begonnen als glasproducent en autoglasreparateur en heeft op tijd het gat in de markt gezien voor het maken van autoruiten voor prototypes en conceptcars. Een vooruitstrevend bedrijf dat haar successen reeds heeft bewezen. Kijk alleen al naar de klanten: Porsche, Audi, Daimler, Volkswagen Webasto en meer.

 

Huisstijl en logo

Onze artdirector Ton heeft een super mooie huisstijl ontworpen. De header die als kapstok dient voor de overige uitingen is “Shaping de Future”. Deze slaat op het buigen van het glas voor de autoruiten en de innovatie op dit gebied.

Daarnaast hebben we ook de benaming meer eigentijds en alleszeggend gemaakt: Prototyping for Automotive Glass. Hieruit is ook de personeelscampagne met de header ‘Ben jij een buigzaam type?’ ontstaan. Daarmee doelen we natuurlijk ook weer op het buigen van de ramen, maar ook op de karaktereigenschap van DK-werknemers. De kleur van de nieuwe huisstijl is net als bij de oude huisstijl blauw. Blauw staat voor zelfbeheersing, volhardend (tot je doel is bereikt), plichtbesef, vertrouwen, duidelijke communicatie, betrouwbaarheid en loyaliteit en past dus goed bij DK.

 

Website

De nieuwe huisstijl hebben we vervolgens vertaald naar een nieuwe website. Het was de bedoeling om een vrij platte website te ontwikkelen met alleen een contactpagina als conversie, zonder andere conversiemogelijkheden. We hebben het doel en de structuur van de website goed op elkaar afgestemd. Het resultaat is een zeer toegankelijke website waar je makkelijk de informatie vindt die je nodig hebt.

 

Personeelscampagne

Deze landingspagina is de basis voor alle personeelsgerelateerde uitingen. Bij de campagne horen ook drie video’s, die als doel hebben een klik te maken met de doelgroep. De doelgroep bereiken we door het inzetten van social media, billboards en bioscoopreclame.

 

Folder

In oktober 2018 was Glasstec in Düsseldorf, een van de grootste glasbeurzen van de wereld. DK was dit jaar voor het eerst een van de deelnemers. Om de bezoekers iets mee te kunnen geven hebben wij een folder vormgegeven en laten drukken en een kort filmpje gemaakt die contant in de stand van DK werd vertoond.

 

Wil jij ook een nieuwe huisstijl?

Bel of mail ons vandaag nog, wij gaan graag voor je aan de slag!

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

Introductiecampagne Kleine Kwalen via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen, over de diagnostisering en behandeling van veel voorkomende aandoeningen. Maar Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar én de boekenreeks is vernieuwd! Om de nieuwe versie van Kleine Kwalen te promoten, zowel online en offline, schakelde opdrachtgever Bohn Stafleu en Loghum (afgekort BSL) ons een social media strategie te schrijven en uit te voeren.

Lees meer

Klanten laten sparen voor Faceboooeeeek-klikbudget

De Groot-Verburg is een leverancier van kazen aan speciaalzaken door heel Nederland. Om hun kaas, de Gooische Pikante, te promoten bij de consument, bedachten we een slimme Facebook-actie!

Lees meer

Een crossmediale aanpak voor Freek Hypotheek

De huizenmarkt is al een paar jaar een hot item. Om een huis te kopen, moet je natuurlijk een hypotheek afsluiten. En wie kun je daar nu beter voor inschakelen dan Freek Hypotheek, dé hypotheekadviseur in de regio! Sinds dit jaar zorgen wij er door middel van een crossmediale aanpak voor dat Freek op de kaart wordt gezet.

Lees meer

Opvallende campagne: zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens

Docenten en andere medewerkers van mboRijnland werken op dagelijkse basis met persoonsgegevens. Maar… hoe zorgen zij nu dat ze zorgvuldig omgaan met deze gegevens?  Daar heeft mboRijnland wel wat tips voor! Wij bedachten een campagne om deze tips intern aan de man te brengen.

Lees meer

MBO Luchtvaarttechniek, niet zomaar een opleiding

De luchtvaartsector schreeuwt om goed opgeleide techneuten. Om meer studenten aan te trekken maakten wij voor 5 ROC's - die samenwerken onder de naam MBO Luchtvaarttechniek - een gloednieuwe website, video's, foto's, online banners, een leaflet en een social media campagne. Het resultaat?

Lees meer