Onzichtbare beugels worden steeds populairder. Elysee Dental, een tandtechnisch laboratorium dat deze beugels maakt (en nog veel meer doet op het gebied van tandheelkunde), wil tandartsen dan ook motiveren om haar TrioClear™ onzichtbare beugels aan te bieden aan patiënten. Wij ontwikkelden een volledige campagne, van concept en strategie tot uitvoering.

De vraag.

Elysee vroeg ons een campagneconcept en -strategie te ontwikkelen, die TrioClear™ landelijk promoot onder consumenten. De beugels worden al door een paar honderd tandartsen in Nederland aangeboden, en met succes! Dat was voor Elysee reden genoeg om TrioClear™ verder te laten groeien.  

De oplossing.

Omdat er veel alternatieve manieren zijn om een recht gebit te krijgen en er veel aanbieders van onzichtbare beugels zijn, brachten we het speelveld eerst in kaart. Wat zijn redenen om een beugel te overwegen? Wat zijn de voordelen van onzichtbare beugels tegenover normale beugels? En wat zijn dan de specifieke voordelen van TrioClear™?

Het viel ons op dat concurrenten vaak wereldwijde aanbieders zijn. Ze maken gebruik van stockfotografie en het Nederlands taalgebruik klopt niet altijd. Dit bevestigde voor ons de keuze om TrioClear™ te positioneren als dé onzichtbare beugel die alleen verkrijgbaar is bij jouw eigen tandarts. In onze campagne zetten we in op de boodschap dat TrioClear™ toegankelijk en betrouwbaar alternatief is voor de toch wat anoniemere aanbieders.

We gingen aan de slag met de volgende middelen:

  • Advertenties via Google Search.
  • Online banners die via diverse websites in het Display Netwerk zijn vertoond aan de doelgroep.
  • Socialmedia-advertenties voor tandartsen die zich hadden opgegeven. Deze advertenties bevatten de naam en contactgegevens van de betreffende tandartspraktijk.
  • Een toolkit met communicatiemiddelen die tandartsen konden gebruiken voor hun voorlichting aan klanten. Denk aan posters voor in de wachtruime, maar ook aan online banners voor hun website of e-mailnieuwsbrief.
Leaflet voor patiënten.

Gepersonaliseerde
social media advertentie.
Brief en voucher met advertentietegoed aan tandartsen.
Uiting voor tv-scherm in wachtkamer tandartsen.

Responsive displaybanners.

Het resultaat.

Met deze campagne hebben we in totaal zo’n 580.000 potentiële klanten bereikt. Elysee is vooral blij met het hoge klikpercentage dat we via Google Display behaalden. Dat percentage hebben we bereikt dankzij de slimme targeting. We hebben namelijk handmatig een doelgroep samengesteld die geïnteresseerd is in een mooi uiterlijk, of de intentie had om een onzichtbare beugel aan te kopen. Dat maakte de advertenties super relevant! En ook de tandartsen mogen dik tevreden zijn met per praktijk een gemiddeld bereik van 7.000 personen. Deze campagne heeft Elysee dus naamsbekendheid én tevreden klanten opgeleverd. Zijn we blij mee!

Benieuwd naar onze strategische en creatieve blik voor jouw campagne? Neem contact met ons op en we komen graag kennismaken.