Overal worden ‘mensen gezocht’. In het magazijn bij een technische groothandel, bij de lokale bakker op de hoek of bij die grote corporate organisatie in de stad. Maar ook scholen en opleidingen zoeken mensen; studenten voor het nieuwe schooljaar. Zo ook bij MBO College Airport, onderdeel van ROCvA. Vanuit de opleiding ‘Steward / Stewardess’ en hun nieuwe opleiding ‘Zorglogistiek on the Job’, werd ons gevraagd mee te denken over de werving van nieuwe studenten.

De vraag.

Zowel voor de opleiding ‘Steward / Stewardess’, als de nieuwe opleiding ‘Zorglogistiek on the Job’ is MBO College Airport op zoek naar studenten voor het nieuwe schooljaar

De oplossing.

We bedachten voor beide opleidingen een eigen online wervingscampagne. We schreven passende social strategieën, waarin we bepaalden wie we via welke kanalen, op welk moment en met wat voor boodschap gingen bereiken. De strategie van de opleiding ‘Steward / Stewardess’ is namelijk gebaseerd op de verschillende doelgroepen die we wilden aanspreken; regulier, flex en HAVO.

De strategie voor de opleiding Zorglogistiek on the Job hebben we gericht op ouders én jongeren. Op basis hiervan verzorgden we fotoshoots voor mooi en passend beeldmateriaal, namen we interviews af met een oud-student, begeleider én docent, schreven we wervende advertentieteksten en deden de vormgeving van statische en bewegende social posts, natuurlijk in de huisstijl van MBO College Airport/ROCvA.

Het resultaat.

Zowel voor de opleiding ‘Steward / Stewardess’ als ‘Zorglogistiek on the Job’ zijn we in een straal van 30km rondom MBO College Airport in Hoofddorp heel goed zichtbaar geweest. We hebben met de advertenties flink wat extra verkeer naar de site gegenereerd.

Mooie resultaten dus! Wist je dat je met een social campagne tegen relatief lage kosten een hele grote doelgroep kunt bereiken?

Nieuwsgierig geworden óf benieuwd of een social campagne bij jouw bedrijf of product past? Bel of mail ons dan gerust!