Op zoek naar jong talent voor Lieftink

Lieftink Geveltechniek is een gerenommeerd fabrikant en leverancier van onder andere ramen, deuren, kozijnen en schuifpuien. Een innovatief en modern bedrijf in Alphen aan den Rijn. Bij Lieftink kunnen jonge mensen óók aan de slag als leerling. Ideaal, maar voor dit fijne bedrijf ook een uitdaging – want hoe werf je nieuw talent? Vrhl dacht mee!

De vraag.

Steeds minder jongeren volgen een technische opleiding en Lieftink mist daardoor de doorlopend jonge aanwas. Lieftink wil zelf actief op zoek naar jong talent en vroeg ons mee te denken hoe we het werken-lerentraject (BBL-opleiding) kunnen promoten onder jongeren van 15-17 jaar die op een vmbo (en havo)-school in de regio Alphen aan den Rijn en omgeving zitten. Met als doel om sollicitanten te werven voor de functie ‘Leerling Binnenmonteur’.

De oplossing.

Een super aantrekkelijke wervingscampagne natuurlijk! We bedachten een leuk en passend concept dat aansluit bij Lieftink als organisatie: De geveloplossingen van Lieftink zijn handig, slim en praktisch. Met de BBL-opleiding kun je leren, werken en geld verdienen tegelijkertijd – dat is ook handig, slim en praktisch! Deze slogan gebruikten we als uitgangspunt voor het concept.

We ontwierpen een mooie landingspagina die als basis dient voor de campagne. Alle (online) middelen leiden uiteindelijk naar deze spetterende en informatieve pagina. Ter ondersteuning van de campagne verzorgden we een fotoshoot waarvan de beelden gebruikt worden in de Snapchat en Google ads campagnes. Het kozijn in de foto’s zorgde voor een knipoog naar de werkzaamheden van Lieftink.

Daarnaast maakten we een toffe video met een medewerker die via de BBL-opleiding van Lieftink in vaste dienst bij hen is gekomen. Hiermee kan Lieftink laten zien welke kansen en doorgroeimogelijkheden er zijn. Deze video, waarin Davey vertelt over zijn/haar ervaring bij Lieftink, vind je ook terug op de landingspagina.

Vervolgens hebben we de social mediakanalen van Lieftink? én Google Ads ingezet om de opleiding te promoten. We bedachten een passende strategie voor een Snapchat campagne, een heel populair social mediakanaal onder jongeren. En we hebben een Google Search en Display campagne uitgezet, hiermee zorgden we ervoor dat Lieftink goed zichtbaar is bij de doelgroep wanneer zij via Google actief op zoek zijn naar een werken-lerentraject. Hier focussen we ons niet alleen op de jongeren zelf, maar ook op hun ouders.

De resultaten.

Door alle middelen die zijn ingezet, is het opleidingstraject van Lieftink al onder een hele grote groep mensen zichtbaar geweest! De komende tijd monitoren we hoeveel leads dit oplevert. Stay tuned!

Ook aan de slag met een personeelswervingscampagne? We helpen je graag!