Met 50 locaties in Alphen aan den Rijn en omgeving is kinderopvang Junis een van de grotere spelers in de omgeving. Ieder kind is uniek en onvervangbaar. Ouders stellen daarom hoge eisen aan een kinderopvang. Junis houdt de kwaliteit van al haar locaties daarom continu en systematisch in de gaten. In dit kader besloot Junis om kindercentrum De Lapjeskat te verbouwen. Aan ons de taak om een communicatiecampagne voor de opening van de vernieuwde locatie te verzorgen.

Inzet van een poster

De campagne trapte af met de inzet van meerdere A3-posters die in De Lapjeskat hingen en in de verschillende scholen waaraan De Lapjeskat opvang biedt. De poster is geheel opgemaakt volgens de huisstijl en beeldtaal van Junis.

E-mailing aan specifieke doelgroep

Het was natuurlijk belangrijk dat kinderen en ouders wisten wanneer de opening van de vernieuwde locatie zou zijn. Hiervoor waren posters alleen niet effectief genoeg. Ouders ontvingen daarom ruim een week voor de officiële opening ook een e-mail. Hierin werden zij niet alleen op de hoogte gebracht van de datum, maar ook van het feit dat er een welverzorgd programma met meerdere workshops en rondleidingen zou zijn. De opmaak van de e-mailing is afgeleid van de poster. Op deze manier was de campagne erg herkenbaar.

Facebook ter ondersteuning

Tot slot heeft Junis de dag van de opening een Facebook-berichtje geplaatst op de pagina van De Lapjeskat. Dit berichtje dient als een laatste reminder om ouders naar de opening van de vernieuwde locatie te laten komen. Om een hoge herkenbaarheid te realiseren, is ook deze uiting weer in lijn met de poster en e-mailing.

Wil jij dit ook?

Wil jij ook een poster, nieuwsbrief of Facebookpost onder je doelgroep verspreiden? Wij helpen je graag! Bel of mail ons!