Tompoucencampagne voor de bakkers!

Zeg je Koningsdag? Dan zeg je oranje tompouce! Maar dan wel van de échte, ambachtelijke bakkerij. Om heel oranje verkleed Nederland aan de échte tompouce te krijgen, zetten we voor de Stichting Ambachtelijke Bakkerij (SAB) een tompoucencampagne op.

De vraag.

De SAB promoot de ambachtelijke (banket)bakkers in Nederland met evenementen, trainingen aan bakkers, campagnes en meer. Wij dragen wekelijks een steentje bij aan die promotie, door content te maken in de vorm van socialmediaberichten en nieuwsbrieven aan alle aangesloten bakkers. En ook verzorgen we al een aantal jaar achter elkaar met nieuwjaar de oliebollencampagne. Die heeft op grote lijnen dezelfde boodschap als de tompoucencampagne, want ook voor oliebollen ga je natuurlijk naar jouw ambachtelijke bakkerij. De oliebollencampagne doet het steeds ontzettend goed. Reden voor de SAB om ons te vragen voor een tompoucenconcept en uitwerking daarvan in diverse middelen.

De oplossing.

‘Je geniet meer van de tompouce van jouw ambachtelijke bakker’, is de boodschap van de campagne. We maakten een toffe video voor Instagram Reels die de veelzijdigheid van het eten van een tompouce laat zien. Rond Koningsdag adverteren we de video op Facebook en Instagram. Ook zetten we de socialpostmaker in, waarmee bakkers een gepersonaliseerde social post in campagnestijl kunnen maken. We verzorgden de fotografie (en de modellen, in de persoon van Janneke en Amber). En de SAB zet landelijke banners in op NU.nl en AD.nl, waarvoor wij de vormgeving verzorgden.

Het resultaat.

De bakkers kennende, maken zij weer veelvuldig gebruik van de socialpostmaker. We hopen natuurlijk op net zo’n hoog CTR als we hadden voor de oliebollencampagnes. En wij duimen op een flinke stormloop richting de bakkers! Wij gaan vast zo’n lekkere tompouce halen 😉