TikTok-campagne voor BSL

BSL had de wens om de bekendheid van KinderopvangTotaal te vergroten onder een jongere doelgroep. Ze dachten aan TikTok, maar hadden daar nog geen ervaring mee. Wij gingen aan de slag met TikTok-advertenties en dat zorgde voor een flink bereik!

De vraag.

KinderopvangTotaal is een van de titels van BSL. Het is een vakblad voor medewerkers in de kinderopvang. De wat meer senior medewerkers weten het magazine wel te vinden, maar de jonge doelgroep leest het blad nog minimaal. BSL was benieuwd welke kansen TikTok biedt.

De oplossing.

KinderopvangTotaal had nog geen TikTok-account, dus die adviseerden we eerst op te zetten. Zodra de eerste content gedeeld was (zo komt de doelgroep niet op een leeg account terecht), gingen wij aan de slag met vier campagnevideo’s. We maakten een This or That video, een bekend format op TikTok, aangevuld door drie video’s met een commerciëlere boodschap.

Belangrijke voorwaarde voor TikTok-advertenties is dat het geen gelikte, tv-achtige commercials zijn, maar simpel in elkaar gezette video’s die zo dicht mogelijk bij de ‘gewone’ TikTok-content in de buurt komen. Dat zorgt voor geloofwaardigheid én voor een betaalbare productie. Met die vier video’s targeten we op leeftijd – we wilden immers een jonge doelgroep aanspreken, relevante hashtags en interesses als ‘kinderen’ en ‘luiers’.

Het resultaat.

De campagne leverde meer dan 800.000 impressies op. Ondanks dat het doel ‘Bekendheid’ was, zorgden de advertenties ook voor flink wat websiteverkeer én volgers. Op TikTok is het credo ‘Don’t make ads. Make TikToks!’ en dus scoorde de This or That video het beste.

Meer weten over TikTok? Mail onze TikTok-queen Janneke!