Voor de Stichting Ambachtelijke Bakkerij (SAB) verzenden wij maandelijks verschillende e-mailings naar leden, ambachtelijke (banket)bakkers. Zij vinden hierin interessante content (die zij ook weer met hun klanten kunnen delen), tips en handige checklists voor hun bakkerij.

De vraag.

Omdat wij op regelmatige basis e-mailings versturen voor deze klant, wilden we graag dat stapje extra zetten. Wij besloten – uiteraard na overleg met de SAB – om een aantal e-mailings te versturen op basis van storytelling.

De oplossing.

Onze tekstschrijfster ging aan de slag met unieke content voor deze storytelling e-mailings.

Met een persoonlijke vraag en goed verhaal kun je jouw doelgroep makkelijker raken. Dat zorgt er niet alleen voor dat je doelgroep je verhaal leest, het verhoogt ook de betrokkenheid van je doelgroep bij jouw merk of organisatie. Voeg er een persoonlijke afsluiting aan toe en voìla… je content lijkt direct minder commercieel en massaal ingestoken. 

Natuurlijk moet je content wel toegevoegde waarde hebben voor je doelgroep. Je kunt nog zo’n mooie storytelling e-mailing schrijven, maar je doelgroep zal niet doorlezen als de inhoud haar niet aanspreekt. 

Deze mailing verzonden wij voor de zomervakantie:

E-mailmarketing-Stichting-Ambachtelijke-Bakkerij-26-juni-2019-

Deze mailing verzonden we begin september:

E-mailmarketing-Stichting-Ambachtelijke-Bakkerij-4-september-2019-

Het resultaat.

Het percentage ontvangers dat de storytelling e-mailings opent is meer dan 7,5% hoger dan de in huisstijl vormgegeven e-mailnieuwsbrieven. Ook wordt ruim 5% meer doorgeklikt. Kortom: storytelling in e-mailmarketing werkt!