Nieuw: Zorgpartners Magazine

Nieuw: Zorgpartners Magazine

Inspelend op de veranderende zorgvraag, ging Zorgpartners Midden-Holland aan de slag met haar strategie. Daarmee richt de ouderenzorgorganisatie zich meer op mensen met een beginnende zorgvraag, met als doel dat zij langer thuis kunnen blijven wonen. Naast de nieuwe merkidentiteit, is een van de eerste zichtbare resultaten het magazine dat wij voor hen maken.

De vraag.

Een magazine had Zorgpartners al. Dat ging vooral over het reilen en zeilen binnen de eigen organisatie. Met hun nieuwe magazine wil Zorgpartners beter aansluiten op de informatiebehoefte van een nieuwe doelgroep: mensen met een beginnende tot iets verder gevorderde zorgvraag. Denk aan mensen die beginnende gewrichtsklachten hebben of die door een val moeten revalideren. Voor deze doelgroep biedt Zorgpartners namelijk ook allerlei diensten, zoals Volledig Pakket Thuis, revalidatiezorg en dagbesteding.

De focus op deze doelgroep vraagt om een hele andere benadering dan wanneer je een magazine zou maken voor bewoners en hun naasten. Het gaat veelal om mensen die in de basis nog vitaal zijn en dat zo lang mogelijk willen blijven. Dat betekent een andere verspreidingsstrategie, maar vooral ook: andere verhalen.

De oplossing.

We startten met een bladformule. Aan het begin was het even zoeken, omdat communicatie voorheen vooral gericht was op bewoners en hun naasten. Wie is deze doelgroep precies? Wat willen ze lezen? Hoe zijn ze te bereiken? En hoe zorgen we dat de artikelen niet te ver van Zorgpartners af komen te staan? We planden diverse sessies met het communicatieteam, sales en het bestuur, waardoor we de doelgroep steeds wat helderder kregen en we ijkpersonen konden formuleren waarvan Zorgpartners zei: ‘Dít is het’. Zodra de bladformule en het nieuwe ontwerp stond, kwam de productie in een stroomversnelling en lag er binnen no-time een redactielijst. Zo zie je maar: een goede strategie of bladformule is een belangrijke basis om periodiek efficiënt en doelgerichte content te kunnen maken.

Het resultaat.

Een redactioneel sterk magazine dat goed aansluit bij de doelgroep die Zorgpartners wil bereiken. Namelijk mensen die mogelijk behoefte hebben aan ondersteuning van de organisatie, nu of in de toekomst. We zijn heel benieuwd hoe het nieuwe magazine ontvangen wordt!