Onze klant Hillson, marktleider in bouwplaatsbeveiliging, zoekt nieuwe monteurs, een nieuwe medewerker verkoop binnendienst en een projectbegeleider. Diverse functies, die elk vragen om hun eigen aanpak. Hoe die aanpak er precies uitziet? Daar kraakten wij onze hersenen eens goed voor.

De vraag.

Ontwikkel een campagne waarmee we geschikte kandidaten voor een van de openstaande vacatures aanspreken en motiveren om te solliciteren. Er ligt best wat druk op onze schouders, want Hillson heeft zo snel mogelijk nieuw personeel nodig. Vooral monteurs zijn in de huidige markt moeilijk aan te slepen.

De oplossing.

Een campagneconcept waarbij de nadruk op het werven van nieuwe monteurs ligt, maar die ook verkeer naar de andere vacatures leidt.

Advertenties op Facebook- en Instagram

Via Facebook en Instagram kunnen we per vacature een hele specifieke doelgroep targeten. We stelden per vacature een eigen campagne in, waarbij we ons richtten op diverse doelgroepen. Zo richtten we ons voor de vacatures monteur zowel op een technische als een niet-technische doelgroep. De technische doelgroep heeft ervaring en is dus heel interessant voor Hillson. Maar ook als je geen ervaring in de techniek hebt, kun je bij Hillson aan de slag (leren in de praktijk). Voor bijvoorbeeld bouwvakkers en hoveniers is een baan als monteur interessant. Het werk is fysiek een stuk minder zwaar. Ook hen pakten we dus mee in deze campagne!

Daarnaast zetten we voor elke vacature ook actief remarketing in om nogmaals onder de aandacht te komen bij personen die de vacature al eens bekeken hadden.

Outdoor reclame

Naast de advertenties op social media draaide er ook een uitding op diverse digitale reclameborden die in Alphen aan den Rijn langs de wegen staan. Je rijdt in ongeveer 3 seconden langs zo’n bord. Om extra attentiewaarde mee te geven, maakten wij daarom van het campagnebeeld een korte animatie.

Het resultaat.

In totaal heeft Hillson 60 sollicitaties via de website ontvangen (voor de verschillende vacatures). Hiervan zijn er 37 binnengekomen via personen die de advertentie op social media hebben gezien. 14 sollicitaties komen vanuit organische zoekopdrachten. De rest is binnengekomen via onder meer de nieuwsbrief, de Nationale Vacaturebank en organische social media berichten.

Maar… niet alleen het aantal sollicitaties is belangrijk. Veel belangrijker is de kwaliteit van de sollicitaties. En die is goed! Na de eerste sollicitatiegesprekken zijn inmiddels alle functies vervuld.

Wil jij ook je vacatures uit handen geven? Neem dan contact met ons op om te kijken wat er mogelijk is!