In 2013 klopte PrimaPost uit Mijdrecht bij VRHL aan de deur: of wij hen wilden helpen bij de ontwikkeling van een nieuwe bedrijfsnaam. De oude naam paste niet goed meer bij de dienstverlening en de uitstraling van het bedrijf. Een mooie uitdaging! Na een goede brainstormsessie bedachten we de naam MINC: een samenvoeging van ‘mail’ en ‘incorporate’. MINC is fris, vooruitstrevend en professioneel. Daarbij klinkt MINC professioneel én blijft de naam makkelijk hangen.

 

Landelijk persbericht en nieuwe website

We vertaalden MINC’s corporate identity en bedachten een lanceringscampagne om de nieuwe naam landelijk bekend te maken. Zo verstuurden we onder meer een persbericht via ANP Pers Support naar relevante Nederlandse vakbladen en regionale media. Het persbericht werd vervolgens door diverse media overgenomen. Onze copywriters bogen zich over de (SEO-vriendelijke) webteksten van MINC’s nieuwe website.

Minc_ads

 

Contentstrategie nodig!

Om MINC onder de aandacht te brengen én te houden van (potentiële) klanten, vroeg de expert in fulfilment ons een contentstrategie te schrijven en op continue basis content te creëren en online te plaatsen. Het aanbieden van relevante en interessante content is SEO-technisch gezien namelijk erg belangrijk om goed gevonden te worden in online zoekmachines. MINC opereert in een sterk concurrerende markt. Goed vindbaar zijn is dus een must!

 

MINC goes social

We ontwikkelden voor MINC een contentstrategie, richtten de social media accounts in, en gingen aan de slag met content die interessant én waardevol is voor de doelgroep. We plaatsen wekelijks content online: MINC-cases, nieuwsberichten en andere relevante informatie. Deze content plaatsen we op de website en op FacebookTwitter en LinkedIn.

 
De eerste resultaten zijn al zichtbaar. Het aantal ‘vind-ik-leuks’ op Facebook en het aantal volgers op Twitter en LinkedIn zijn aanzienlijk gestegen. Ook zien we een stijging in het aantal webbezoekers.