Leuk die websites als Booking.com en Trivago.nl. Maar hotels en andere accommodaties moeten hierdoor steeds vaker commissie betalen over boekingen die zij via deze e-commercewebsites ontvangen. Het is dan ook niet gek dat onze klant hotel Ramada Scheveningen graag zoveel mogelijk boekingen via hun eigen website ontvangt. Daar schakelde zij onze hulp voor in!

De vraag

Het percentage reserveringen dat binnenkomt via de eigen website www.ramadascheveningen.nl verhogen.

De oplossing

Het grooste deel van de doelgroep begint de zoektocht naar een hotel online in een zoekmachine. De grote e-commercebedrijven in de reisbranche worden dan vaak als eerst getoond. Om met hen te kunnen concurreren, moeten we dus zorgen dat de eigen website van Ramada Scheveningen ook bij de eerste zoekresultaten wordt getoond. Daar zetten wij advertenties voor in! Dat doen we momenteel (alleen nog) in Google, omdat dit de meest gebruikte zoekmachine in Nederland is.

Het resultaat

Circa 1/3 van de reserveringen komt momenteel binnen vanuit de Google advertenties!

Wil jij net als Ramada Scheveningen goed zichtbaar zijn voor potentiële klanten, precies op het moment dat zij op zoek zijn naar informatie? Stuur onze online marketeer Kim gerust een mailtje.

Gratis Contentkalender

  • Inspiratie voor het hele jaar

  • Structuur voor het plannen van je content

  • Nooit meer last-minute-stress

  • Goede basis voor je marketingacties

  • Word de koning van de inhakers

Download nu