Landelijke campagne binnen 5 dagen live!

Bij Amdax speelde eind vorige maand een actueel issue waar ze direct op wilden reageren met een landelijke campagne. Dus belden ze ons. We planden razendsnel een afspraak in en gingen direct aan de slag met een uitgebreide mediastrategie. Binnen vijf dagen waren we live!

De vraag.

Amdax begeleidt particulieren en bedrijven op het gebied van cryptoactiva en digital assets. Dat zegt ons eerlijk gezegd ook niet zoveel, maar juist voor ons soort cryptoleken – en ook mensen die er meer vanaf weten – biedt Amdax persoonlijke begeleiding en een uitgebreid dienstenaanbod.

Om dat te mogen doen, moeten cryptodienstverleners geregistreerd zijn bij De Nederlandsche Bank. Een grote buitenlandse exchange – Binance – lukte het niet om die registratie te krijgen en moet om die reden vertrekken uit Nederland. Nederlandse klanten van Binance moeten op zoek naar een nieuwe cryptodienstverlener. Daar haakt Amdax in met een grootse campagne, die als boodschap heeft: Binance gaat, Amdax blijft. Ons vroegen ze om advies over de middelenmix én om de middelen daar vervolgens voor te produceren. En oja, of ze diezelfde week nog live konden, want nú is het moment dat Binance-klanten de overstap maken. Dat gingen wij uiteraard regelen!

De oplossing.

Binnen een dag had de communicatiemedewerker van Amdax een uitgebreid advies voor de middelenmix van ons in haar postvak zitten. Amdax had zelf aangegeven graag te adverteren via kanalen waar de doelgroep (mensen met een bovengemiddeld inkomen) te vinden is. Denk aan BNR en het FD. Wij overtuigden hen ervan ook te adverteren via enkele massazenders. Dat voelt misschien als schieten met hagel, maar we berekenden dat we met grotere zenders in absolute aantallen juist een groot deel van de doelgroep zouden bereiken. De combinatie niche versus massa zorgt voor een groot en relevant bereik. Voor beide zendergroepen maakten we een aparte spot, zodat deze aansluit bij de luisteraar. Luister hieronder de spot die via de massazenders te horen is.

Aanvullend adviseerden we billboards langs snelwegen in te zetten; die versterken de kracht van de radiospot. Amdax zet zelf social advertising in, waar wij de beelden voor maakten. En omdat de targetingmogelijkheden op sommige social platforms beperkt zijn, adviseerden wij daarnaast online te adverteren via nieuwsmedia waarbij de doelgroep gerichter gekozen kan worden; dat is voor deze campagne superinteressant. Tot slot verzorgden we de vormgeving van een beslisboom, die klanten van Binance helpt te beslissen of ze wel of niet moeten overstappen naar Amdax.

Het resultaat.

Een toffe campagne die supersnel tot stand kwam. Overigens is dat niet alleen onze verdienste en gaat er zeker ook een dikke pluim naar de verantwoordelijken bij Amdax Zij schakelden snel en dat zorgde voor een fijne samenwerking, waardoor we het weekend na die eerste meeting al live konden met de advertenties en radiospots.

Op zoek naar een snelle partner voor je campagne of een ander (los) communicatievraagstuk? Bel vliegensvlug 0172-477733.