De Groot-Verburg is een leverancier van kazen aan speciaalzaken door heel Nederland. Om hun kaas, de Gooische Pikante, te promoten bij de consument, bedachten we een slimme Facebook-actie!
 

De vraag.

De Groot-Verburg is al jarenlang onze klant en was dit keer op zoek naar een manier om de Gooische Pikante door heel Nederland te promoten bij de consument, zonder dat dit tonnen met geld kost. De uitdaging zat ‘m in de doelgroep, want consumenten zijn niet de directe klanten van De Groot-Verburg, maar de klanten van de klanten (kaasspecialisten) van De Groot-Verburg. Snap je het nog?
 

De oplossing.

De kaasspecialisten staan het dichtst bij de consument. Veel dichter dan De Groot-Verburg. De boodschap komt dan ook sterker over vanuit de bekende lokale kaasspecialist. We zochten daarom naar een slimme manier om die kaasspecialisten de Gooische Pikante te laten promoten. En die vonden we!

Gedurende een aantal maanden konden de speciaalzaken sparen voor een Facebook-klikbudget. Bij elke twaalf kilo Gooische Pikante die zij inkochten bij De Groot-Verburg, kregen zij €3,50 klikbudget. Vervolgens zetten wij voor alle deelnemende kaasspecialisten een Facebook-advertentie in binnen de eigen regio. Met het door hen gespaarde klikbudget natuurlijk.

De Facebookadvertentie:

Facebookadvertentie-Gooische-Pikante

De animatie uit de Facebookadvertentie:

 

Het resultaat.

Uiteindelijk hebben we de advertentie voor 27 verschillende specialisten ingesteld. De actie is vertoond van Maastricht tot Leiderdorp en van Groningen tot Rotterdam. Door heel Nederland is de advertentie meer dan 230.000 keer vertoond met ruim 79.900 betrokkenheid bij het bericht. Betrokkenheid houdt in: alle acties die mensen nemen met betrekking tot je bericht. Bijvoorbeeld liken, reageren, delen, je video bekijken of op een link klikken. Zowel de kaasspecialisten als De Groot-Verburg zijn meer dan tevreden met deze mooie resultaten!

Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem contact met ons op!