Alphen Marketing werkt hard aan de promotie van de gemeente Alphen aan den Rijn als toeristische bestemming. VRHL Content en Creatie ontwikkelde daarvoor het label #AlphenLinkt, dat via o.a. een website, social media en een fysieke UIT-Agenda de leukste plekken en gebeurtenissen in en om Alphen aan den Rijn onder de aandacht brengt.

De vraag

Ontwikkel een magazine dat een gevarieerd beeld geeft van de toeristische mogelijkheden van de gemeente Alphen aan den Rijn. Waardoor zowel inwoners als mensen uit de regio op ideeën worden gebracht voor een dagje uit (of meer) in deze groene gemeente. Want er valt zoveel te beleven.

De oplossing

Om te beginnen hebben we de belangrijkste onderwerpen in kaart gebracht. Natuurlijk krijgen de acht kernen van de gemeente – van Aarlanderveen tot en met Zwammerdam – de aandacht die ze verdienen. Daarnaast zoemen we in op specifieke plekken als Park Rijnstroom, De Molenviergang in Aarlanderveen, ‘Het schone van Boskoop’, het Zaanse Rietveld en Park Zegersloot, om er maar een paar te noemen. Natuurlijk. Ook de vogels van Avifauna en Romeinen van Archeon krijgen een plek. En we vertellen iets over restaurants en al die bijzondere plekken waar je kunt overnachten. Teksten werden geschreven, foto’s uitgezocht, vormgeving bedacht en pagina’s uitgewerkt. Onze ‘huisdrukker’ Okay Color wordt ingeschakeld. En dan ligt er ‘ineens’ een magazine. Om trots op te zijn.

Het resultaat

Een enorme stapel kleurrijke en handzame boekjes. Boordevol praktische informatie, tips, en leuke weetjes. #OntdekAlphen is verkrijgbaar bij de VVV en op diverse toeristische plekken in de gemeente Alphen aan den Rijn. Of bekijk ‘m digitaal op alphenlinkt.nl/magazine.