De Vraag

Zet voor de Stichting van de Bond van Boerderij Zuivelbereiders (BBZ) ‘Graskaas, gemaakt op de boerderij’ op de kaart. Zo luidde de vraag. Samen met een aantal groothandelaren en hun netwerk van verkooppunten hebben we de markt bestookt met een strategische socialmediacampagne in combinatie met krachtige content. De kennis die we eerder met de succesvolle ‘Cum Laude campagne’ hebben opgedaan, kwam daarbij goed van pas.

De Oplossing

De Graskaas campagne is heel specifiek neergezet. We wisten inmiddels dat de combinatie van krachtige content via social media én een on-site flyer, perfecte tools zijn voor het creëren van naamsbekendheid. De website boerengraskaas.nl diende als basis voor de campagne. Via de social media kanalen van de BBZ en de accounts van de verkooppunten plaatsten we krachtige video’s, vlogs en foto’s in combinatie met pakkende tekst. De resultaten die we op deze manier hebben behaald, mogen er zijn!

Het Resultaat

De actieperiode viel in het hoogseizoen voor de graskaas, week 21 en 22. Aangezien graskaas maar kort verkrijgbaar is, is dit dan ook de periode dat we moesten scoren! Met overigens een beperkt budget. En dat is gelukt.

In een tijd van twee weken hebben we via social media meer dan 344.000 geïnteresseerde personen bereikt. Daarvoor is een interesse-doelgroep én een look-a-like doelgroep van Cum Laude aangemaakt. Dagelijks hebben we meer dan 1000 websitebezoekers gegenereerd. Tijdens de actieperiode vulden meer dan 4400 bezoekers de online postcode-check in om te kijken waar de graskaas bij hun in de buurt verkrijgbaar is. Hieruit mogen wij concluderen dat de Graskaas campagne succesvol is afgesloten!

Wil jij dit ook? Neem vrijblijvend contact met ons op!