Alle vacatures vervuld door personeelswervingscampagne Schouten Energy

Hoe vind je voor een op het eerste oog niet-zo-sexy, maar wel heel stabiel en succesvol familiebedrijf in transitie, tóch (jonge) nieuwe werknemers? In tijden waarbij je als sollicitant overgehaald wordt met havermelkcappuccino’s, bedrijfsyoga en remote werken, is het noodzaak om op een andere manier op te vallen als je dit niet in huis hebt. Bij Schouten Energy (voorheen ‘Schouten Olie’) liepen ze hier tegenaan en daarom schakelden ze ons in voor een personeelswervingscampagne.

De vraag.

Schouten Energy is een prachtig bedrijf dat al bijna 100 jaar bestaat. Schouten is dé partner op het gebied van brandstoffen, smeermiddelen en energievraagstukken. Schouten was hard op zoek naar nieuwe collega’s voor een flink aantal en hele wisselende functies. Ze vroegen ons daarom mee te denken over een ludieke personeelswervingscampagne.

De oplossing.

We bedachten een pakkend concept waarmee we Schouten Energy vooral als aantrekkelijke werkgever in de regio neer hebben gezet. Schouten Energy is een no-nonsens, nuchter familiebedrijf waar ook een nuchtere campagne bij past. Tegenwoordig worden er een hoop hippe dingen gedaan om jong personeel te werven. Denk aan een bedrijfsgym/yoga, havermelkcappuccino’s en remote werken. Maar is dat echt wat ertoe doet? Wij bedachten daarom het concept ‘gewoon een leuke baan bij Schouten Energy’.

We lieten daarnaast de huidige medewerkers van Schouten in korte, actieve video’s vertellen wat het juist zo leuk maakt om bij Schouten te werken. Hier komt de identiteit van het bedrijf goed naar voren. Denk aan de korte lijnen, een stabiele werkgever, en een echt familiebedrijf met een gezellige en collegiale sfeer en flexibele arbeidsvoorwaarden.

Aansluitend op de personeelswervingscampagne ontwikkelden we een mooie landingspagina. De vacatures zijn er te vinden, de video’s waarop de medewerkers te zien zijn en natuurlijk waarom het zo fijn werken is bij Schouten. De call to action voor deze landingspagina is uiteraard ‘bekijk de vacatures’. Het doel was om zo veel mogelijk sollicitanten binnen te halen.

De campagne zetten we regionaal in op verschillende manieren. Zo bedachten we een slimme Google en social ads strategie, waarin we heel gericht getarget hebben op de juiste doelgroep.

Daarnaast schreven we een mooi branded content artikel voor op Alphens.nl. Ook zetten we een aantal offline middelen in voor de perfecte mix van online en offline. Denk aan digitale outdoorreclame in de regio én posters.

Het resultaat.

Dat mag er wezen! Alle vacatures zijn inmiddels vervuld, en ook intern heeft de personeelswervingscampagne voor veel plezier gezorgd. Gewoon een goede campagne voor Schouten, dus! Reinie Kuperus, HR-medewerker bij Schouten Energy zegt: “De personeelswervingscampagne van Vrhl heeft ervoor gezorgd dat onze zes openstaande vacatures binnen een paar weken waren ingevuld. Vrhl zorgde voor een aansprekend campagneconcept, een slimme strategie en ook voor de uitvoering. Wij kunnen weer op volle toeren draaien!”

Wil je ook je vacatures snel ingevuld hebben? Personeel werven doe je met Vrhl! We helpen je graag.