De Nederlandse Organisatie voor de Energiebranche (NOVE) doet véél meer dan wij allemaal weten om de energietransitie te ondersteunen en de CO2-uitstoot te verminderen. En precies dát wil de NOVE vertellen aan het brede publiek middels een bewustwordingscampagne. Daar hadden wij wel energie voor!

De vraag.

Hoe vertellen wij zowel de particuliere als de zakelijke brandstofgebruikers namens al onze leden, dat wij met onze huidige brandstoffen (die deels uit biobrandstoffen bestaan) al heel goed op weg zijn naar een klimaatneutrale wereld? En hoe pleiten we er bij stakeholders voor dat zij niet alleen focussen op elektrisch rijden, maar alle opties die kunnen bijdragen aan CO2-reductie benutten? Dat waren de vragen die de NOVE ons begin dit jaar stelde. Wij gingen aan de slag met een mooi campagneconcept en een slimme strategie om zoveel mogelijk mensen te bereiken met deze boodschap.

De oplossing.

Wij ontwikkelden een bewustwordingscampagne met het concept ‘we zijn goed op weg’. Prikkelende koppen, gecombineerd met stoere ‘heldenfoto’s’ van voertuiggebruikers, die uitstralen dat zij goed bezig zijn en vol trots tanken. De strategie bestaat uit directe communicatie naar het algemene publiek middels billboards langs drukke snelwegen en advertising via Facebook, LinkedIn , Instagram en Google Display. Deze inzet combineren we met communicatie via de leden aan hun klanten. Middels een online toolkit kunnen leden eenvoudig zelf campagnemateriaal inzetten. Centraal in de campagne staat de mobile-first ontworpen website www.wezijngoedopweg.nl met een CO2-bespaarcheck, de uitleganimatie, feiten en cijfers en handige tips. Begin september is de campagne van start gegaan.

Het resultaat.

De campagne loopt nog volop, maar de resultaten zijn al veelbelovend als we kijken naar het aantal bezoekers op de website, het aantal ingevulde checks en het bereik via de online advertenties. Wij geven nog even extra gas de komende maanden!