Factotum is een platform voor makelaars. Hier kunnen zij eenvoudig en snel hun dagelijkse makelaarscontent maken én bestellen, zoals socialmediaberichten, flyers en zelfs een verkoopwebsite. Om meer makelaars op de hoogte te brengen van de voordelen van dit platform, vroeg Factotum ons een campagne te ontwikkelen.

De vraag.

Factotum vroeg ons om een (her)positionerings- en leadgeneratiecampagne die Factotum positioneert als dé marketingpartner voor makelaars. De stijl van de campagne moet natuurlijk aansluiten bij de huisstijl van Factotum, maar mocht zeker ook vernieuwend en verrassend zijn. Belangrijk was dat het concept en de strategie crossmediaal ingezet kunnen worden.

De oplossing.

Wij bedachten een tof overkoepelend concept voor de campagne: ‘Jij weet wel beter. Jij werkt met Factotum’. Want een huis verkoopt zichzelf niet, daar is passie en volharding van een professionele makelaar voor nodig. En een professionele makelaar werkt daarvoor natuurlijk met professionele middelen.

We ontwikkelden een landingspagina in lijn met de campagnestijl. De call-to-action: vraag een gepersonaliseerd inspiratiepakket aan. Zo gaven we leads een voorproefje van wat Factotum voor hen kan betekenen. Ook vind je op de landingspagina een geanimeerde demovideo, waarin we laten zien hoe gemakkelijk het systeem van Factotum werkt.

Voor de unieke DM ontworpen wij een wikkel. Deze DM stuurde Factotum naar makelaars, met een kaartje om hen te wijzen op de landingspagina.

Ook ontwikkelden wij twee e-mailings: één inspiratiemailing en één mailing met een commerciëlere insteek. De laatstgenoemde e-mailing is gericht aan potentiële klanten en de inspiratiemailing aan huidige klanten. Het doel van de gewone e-mailing was om makelaars een inspiratiepakket op de landingspagina te laten aanvragen. Hiermee verzamelde Factotum leads. De inspiratiemailing zegt het al, deze dient vooral ter inspiratie en om makelaars hun marketingskills te laten verbeteren.

Voor het magazine Vastgoed Actueel ontwierpen we twee banners en schreven we een passende advertorial.

Tot slot gingen we aan de slag met Google Ads en social advertenties. Om de online vindbaarheid te verbeteren voerden we een uitgebreid zoekwoordenonderzoek uit. Op basis hiervan stelden we een Google Search campagne in. Voor LinkedIn verzorgden we een social campagne van A tot Z. Denk aan een strategie, teksten, beelden en rapportages na afloop. Met natuurlijk een heldere call-to-action: ‘Vraag het inspiratiepakket aan via de landingspagina’.

Het resultaat.

Een campagne met een pakkend concept. De campagne is nog volop aan de gang maar binnen één week had Factotum al leads verzameld en heeft het salesteam een eerste kennismakingsgesprek gevoerd. Dat belooft veel goeds!