De zelfstandig winkelier heeft meerwaarde! Hij sponsort de lokale voetbalvereniging, organiseert een ontbijt voor ouderen en verkoopt producten van lokale bodem. Vakcentrum, de brancheorganisatie voor de zelfstanding retailondernemer, wil die meerwaarde graag laten zien aan beleidsmakers in de politiek. Dit doet zij met de campagne Meerwaarde. VRHL verzorgde de vormgeving, drukwerk en twee animaties.
De zelfstandig winkelier vindt zijn meerwaarde vaak heel normaal en vertelt er daarom weinig over. De toegevoegde waarde van de winkelier blijft dan onbekend. Vakcentrum vroeg ons mee te denken over hoe we hier verandering in kunnen brengen, zodat beleidsmakers die meerwaarde in gaan zien.
Om de aandacht te krijgen van beleidsmakers, zullen we eerst de zelfstandig winkeliers en hun relaties aan moeten spreken. De zelfstandig winkeliers moeten geactiveerd worden om hun meerwaarde zelf uit te dragen. En hun relaties moeten die meerwaarde onderschrijven. Dat geeft de campagne geloofwaardigheid.
Wij ontworpen daarom een campagnestijl met Vakcentrum als herkenbare afzender en maakten binnen de campagne de volgende middelen:
Het resultaat is een grote stapel Meerwaarde-boeken, waarvan er 10 september bij alle leden van Vakcentrum één op de deurmat viel.
Onder andere door onderstaande animatie en leaflet hebben meer dan 180 winkeliers zich aangemeld om het reuzeboek in hun winkel te ontvangen!
Ook de relaties van alle winkeliers hebben een oproep gehad:
Tot begin november reizen de reuzeboeken door heel het land en wordt hierin de meerwaarde van de winkelier onderschreven. Op De Dag van de Ondernemer, 20 november, presenteert Vakcentrum alle ontvangen verhalen aan de politiek.
Heb jij ook een gave campagne bedacht en zoek je hulp bij de creatieve uitwerking? Vraag ons gerust eens langs voor een goede bak koffie of thee. Neem contact met ons op.