Met Bohn Stafleu van Loghum (BSL) gaan wij waaaaaaay back. Vooral voor campagnes weten ze ons te vinden. Daar helpen wij hen graag bij natuurlijk! Zo ook bij de campagne van een van de nieuwste producten van BSL: NNN Pro. Met deze tool kunnen wijkverpleegkundigen makkelijk digitaal een zorgplan voor hun patiënten samenstellen. Nu gebeurt dat nog veel met pen en papier.

De vraag.

BSL vroeg ons een introductiecampagne te ontwikkelen, inclusief concept, beeld- en advertentiematerialen, socialmediastrategie en LinkedIn advertising. De wens was daarbij dat het concept toepasbaar was op alle fases uit de customer journey. Ook vroegen ze ons rekening te houden met twee doelgroepen: de wijkverpleegkundige die NNN Pro gaat gebruiken en zorgaanbieders (vaak de werk- of opdrachtgevers van de eerdergenoemde wijkverpleegkundigen) die NNN Pro inkopen.

De oplossing.

We bedachten het concept: ‘Goed plan!’. Deze oneliner werd steeds gecombineerd met een USP van het product. Efficiënt klinisch redeneren? Goed plan! Doelgericht werken? Goed plan! Een heldere overdracht? Goed plan! Naast de voor de hand liggende betekenis (NNN Pro is een goed plan voor de doelgroepen) slaat het concept natuurlijk ook op het maken van een goed ‘zorgplan’.

Aan de hand van het concept maakten we banners, printadvertenties en ander beeldmateriaal voor de verschillende fases uit de customer journey. Daarnaast zetten we een social advertising strategie op (met onder andere LinkedIn advertising), waarbij we met verschillende advertentiesets richten op de fases uit de customer journey en de twee doelgroepen. Zo targetten we de zorgaanbieders via LinkedIn en de wijkverpleegkundigen via Facebook.

Het resultaat.

Het resultaat is een aansprekende campagne met beeldmateriaal uit de praktijk. De campagne is nog volop bezig.

Bij VRHL werken we voor diverse organisaties in de zorg. Benieuwd wat we allemaal doen? Neem eens een kijkje op deze pagina.