Elk jaar organiseert de ANKO de Dag van het Haarwerk. Dit jaar vond deze plaats op 21 oktober 2021. Deze dag is bedoeld om het taboe rondom haarverlies en het dragen van een pruik/haarwerk te doorbreken en de drempel naar haarwerkspecialisten weg te nemen. De ANKO vroeg ons om een ludieke actie te bedenken voor deze dag.

De vraag.

Een ludieke actie waarmee we de haarwerkspecialisten, lid van de ANKO, in het zonnetje zetten. Door deze actie moeten we even stil staan bij het mooie werk dat deze specialisten uitvoeren.

De oplossing.

Wij bedachten een mooie social advertising campagne voor deze dag; een campagne met ruim 300 advertenties om precies te zijn! Elk haarwerkspecialist dat lid is van de ANKO kreeg zo zijn eigen gepersonaliseerde advertentie met een call tot action naar hun Facebookpagina en website. Iedereen die binnen een straal van 10km van deze haarwerkspecialist woont, kreeg deze advertentie dan te zien. Zo werden er een hele hoop mensen herinnerd aan die ene goede haarwerkspecialist bij hem/haar in de buurt!

Het resultaat.

In totaal hebben we bijna 900.000 personen bereikt en is er ruim 1.700 keer doorgeklikt naar een website of Facebookpagina van een haarwerker. Een mooie manier om stil te staan bij het mooie werk van de haarwerkers én een mooi resultaat