In Nederland zijn elke nacht honderden ambachtelijke brood- en banketbakkers actief. Als de meeste mensen zich nog een keer omdraaien, halen zij hun eerste broden uit de oven en bereiden zich voor op de nieuwe dag. Na een nacht hard werken presenteren bakkers ’s ochtends vol trots hun kraakverse broden boordevol gezonde ingrediënten en de mooiste taartjes.

Om ambachtelijke bakkers in Nederland te promoten, is de landelijke campagne ‘Uw ambachtelijke bakker natuurlijk!’ in het leven geroepen. Deze campagne is een initiatief van de Stichting Ambachtelijke Bakkerij en de Nederlandse Brood- en banketbakkers Ondernemersvereniging. Om de ambachtelijke bakker en zijn overheerlijke producten landelijk meer bekendheid te geven, hebben zij VRHL Content en Creatie ingeschakeld.

 

Social media

VRHL Copy en Redactie ging aan de slag met een contentstrategie, bedacht leuke winacties, promootte de nieuwe Facebookpagina én schrijft nu wekelijks social media posts met tips, nieuwtjes en weetjes over de ambachtelijke bakker en zijn producten.

 

 

Facebook advertising

Om de social media posts hierboven zoveel mogelijk bereik te geven én de Facebookpagina zelf te promoten, maken we ook gebruik van Facebook advertising. Onderstaande advertentie heeft bijvoorbeeld een paar dagen gedraaid en behoorlijk wat ‘pagina-vind-ik-leuks’ opgeleverd. En daar doen we het voor!

 

Posters door heel Nederland

Behalve de Facebookpagina en het beheer van de website, verzorgde VRHL Creatie de vormgeving van onderstaande gave poster met ambassadrice Leontien Zijlaard-van Moorsel. Deze was in diverse abri’s, verspreid door het hele land, te bewonderen.

 

Wil jij dit ook?

Kun jij ook wel wat hulp gebruiken bij het uitzetten van een goede contentstrategie, boosten van jouw Facebookpagina of bedenken van leuke social media posts? Neem contact met ons op!