Landleven magazine versterkt door online

Landleven magazine versterkt door online

VRHL Case

Een magazine lezen in je luie stoel: veel mensen zijn er dol op. Vooral voor de doelgroep van Landleven, die graag geniet van het buitenleven, is het lezen van een lekker dik magazine de ultieme ontspanning. In de tuin bijvoorbeeld! Toch wordt ook het belang van een goede website die het merk van het tijdschrift versterkt, niet onderschat. Na al jarenlang de vormgeving van het print tijdschrift op onze naam te hebben staan, gingen wij ook aan de slag met het redesign van de website van Landleven. Het landelijke van het print magazine, met de merkversterkende eigenschappen van een goed online concept.

 

Meer conversie

Landleven wilde een gebruiksvriendelijke website die aansluit bij het print magazine en aantrekkelijk is voor een jongere doelgroep. Interessante content moet ervoor zorgen dat bezoekers betrokken raken en dat de naamsbekendheid van Landleven toeneemt. De content bestaat daarom niet uit artikelen die de lezer in het magazine vindt, maar uit unieke, inspirerende content die geschikt is om op een scherm te bekijken. En die aanzet tot actie, want met de website wil Landleven uiteindelijk de conversie verhogen.

Landleven

 

Gebruiksvriendelijk met prikkelende call-to-actions

De vernieuwde website moest het Landleven-gevoel uitstralen en herkenbaar zijn als onderdeel van het print magazine. Maar waar het tijdschrift een dynamische, kleurrijke en opvallende uitstraling heeft, wilden we de website juist overzichtelijk en rustig houden. Zo navigeert de websitebezoeker eenvoudig door de verschillende pagina’s en vindt hij snel wat hij zoekt. Vijf pijlers komen steeds terug: inspiratie, magazine, tv, agenda en winkel. Ze vormen de basis van de website en zijn terug te vinden in de navigatieknoppen. De drempel om een aankoop te doen is laag: op elke pagina kun je rechts bovenin klikken op een call-to-action en de verschillende abonnementen zijn duidelijk en overzichtelijk op een rij gezet.

landleven-website5

 

Beleving en marketing

Ondersteunend aan de pijlers, bedachten we heldere branding verticals, namelijk magazine, winkel en tv. Ze omvatten duidelijke, aantrekkelijke knoppen met herkenbare, steeds terugkerende iconen. In de onderliggende vervolgpagina’s is de belangrijkste content geclusterd, waar websitebezoekers worden aangezet tot het lezen van artikelen, het doen van aankopen en het bekijken van video’s. Beleving en marketing gaan hand in hand, want er bestaat een mooie combinatie in de content: die is zowel aantrekkelijk om te bekijken, als gericht op conversie. Net als het magazine, krijgt de website ieder seizoen een eigen look & feel. Tegelijkertijd verandert de uitstraling niet en blijft de herkenbare huisstijl zichtbaar.

Benieuwd hoe wij jouw merk online kunnen versterken? Mail Yvonne of bel haar op 0172 477 733. Zij vertelt je graag over de mogelijkheden!

landleven-website4

TAGS
Magazine Online Webdesign Website

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

Introductiecampagne Kleine Kwalen via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen, over de diagnostisering en behandeling van veel voorkomende aandoeningen. Maar Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar én de boekenreeks is vernieuwd! Om de nieuwe versie van Kleine Kwalen te promoten, zowel online en offline, schakelde opdrachtgever Bohn Stafleu en Loghum (afgekort BSL) ons een social media strategie te schrijven en uit te voeren.

Lees meer

Klanten laten sparen voor Faceboooeeeek-klikbudget

De Groot-Verburg is een leverancier van kazen aan speciaalzaken door heel Nederland. Om hun kaas, de Gooische Pikante, te promoten bij de consument, bedachten we een slimme Facebook-actie!

Lees meer

Een crossmediale aanpak voor Freek Hypotheek

De huizenmarkt is al een paar jaar een hot item. Om een huis te kopen, moet je natuurlijk een hypotheek afsluiten. En wie kun je daar nu beter voor inschakelen dan Freek Hypotheek, dé hypotheekadviseur in de regio! Sinds dit jaar zorgen wij er door middel van een crossmediale aanpak voor dat Freek op de kaart wordt gezet.

Lees meer

Opvallende campagne: zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens

Docenten en andere medewerkers van mboRijnland werken op dagelijkse basis met persoonsgegevens. Maar… hoe zorgen zij nu dat ze zorgvuldig omgaan met deze gegevens?  Daar heeft mboRijnland wel wat tips voor! Wij bedachten een campagne om deze tips intern aan de man te brengen.

Lees meer

MBO Luchtvaarttechniek, niet zomaar een opleiding

De luchtvaartsector schreeuwt om goed opgeleide techneuten. Om meer studenten aan te trekken maakten wij voor 5 ROC's - die samenwerken onder de naam MBO Luchtvaarttechniek - een gloednieuwe website, video's, foto's, online banners, een leaflet en een social media campagne. Het resultaat?

Lees meer