Katholiek Nieuwsblad is sinds 1983 hét Nederlandse weekblad met nieuws, opinie en achtergrondinformatie over de Katholieke Kerk in binnen- en buitenland. Om naast de papieren krant (die wordt vormgegeven door VRHL Creatie) ook een digitale versie van het weekblad aan te kunnen bieden, schakelde Katholiek Nieuwsblad VRHL Content en Creatie in.
VRHL’s online projectmanager en websitebouwers (van VRHL Online) gingen na overleg met de klant direct aan de slag. En met succes! Vanaf april 2016 is Katholiek Nieuwsblad ook digitaal te lezen via KNdigitaal.nl. Abonnees bladeren gratis door de krant via hun abonneenummer. Niet-abonnees kopen eenvoudig losse edities via iDeal. Extra fijn: losse edities kunnen ook met Paypal worden betaald. Zo is Katholiek Nieuwsblad in één klap wereldwijd beschikbaar!
De bladermodule op KNdigitaal.nl hebben we in Flash gemaakt voor de desktopgebruikers, zodat je hier mooi doorheen kunt bladeren. Voor de tablet- en smartphonegebruikers is de bladermodule in HTML gemaakt. Daardoor kun je er doorheen swipen. Uiteraard is de site ook responsive, waardoor je die niet alleen op de computer kunt bezoeken, maar ook via je smartphone en tablet.
Om KNdigitaal.nl te introduceren, maakten wij (VRHL Creatie) speciaal voor de abonnees een leaflet met uitleg over hoe je een account maakt en de krant kunt lezen. We schreven hiervoor de teksten en deden de vormgeving.
Wil jij jouw tijdschrift of krant ook digitaal aan kunnen bieden? Mail of bel dan even naar Bianca Oppelaar: 0172-745709.
Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen, over de diagnostisering en behandeling van veel voorkomende aandoeningen. Maar Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar én de boekenreeks is vernieuwd! Om de nieuwe versie van Kleine Kwalen te promoten, zowel online en offline, schakelde opdrachtgever Bohn Stafleu en Loghum (afgekort BSL) ons een social media strategie te schrijven en uit te voeren.
Lees meerDe Groot-Verburg is een leverancier van kazen aan speciaalzaken door heel Nederland. Om hun kaas, de Gooische Pikante, te promoten bij de consument, bedachten we een slimme Facebook-actie!
Lees meerDe huizenmarkt is al een paar jaar een hot item. Om een huis te kopen, moet je natuurlijk een hypotheek afsluiten. En wie kun je daar nu beter voor inschakelen dan Freek Hypotheek, dé hypotheekadviseur in de regio! Sinds dit jaar zorgen wij er door middel van een crossmediale aanpak voor dat Freek op de kaart wordt gezet.
Lees meerDocenten en andere medewerkers van mboRijnland werken op dagelijkse basis met persoonsgegevens. Maar… hoe zorgen zij nu dat ze zorgvuldig omgaan met deze gegevens? Daar heeft mboRijnland wel wat tips voor! Wij bedachten een campagne om deze tips intern aan de man te brengen.
Lees meerDe luchtvaartsector schreeuwt om goed opgeleide techneuten. Om meer studenten aan te trekken maakten wij voor 5 ROC's - die samenwerken onder de naam MBO Luchtvaarttechniek - een gloednieuwe website, video's, foto's, online banners, een leaflet en een social media campagne. Het resultaat?
Lees meer