Handige toolkit voor Plan International

Handige toolkit voor Plan International

VRHL Case

Plan International is een internationale, humanitaire, kindgerichte ontwikkelingsorganisatie die in vaak moeilijke en complexe omstandigheden aan blijvende verbeteringen in de levenssituatie van kinderen en hun families in ontwikkelingslanden werkt. De organisatie doet dit door middel van kindgerichte gemeenschapsprojecten in 51 programmalanden in Afrika, Azië en Latijns-Amerika.

 

Disability Awareness Toolkit

Zo zet Plan International bijvoorbeeld deze Disability Awareness Toolkit in. Hiermee wordt met beelden, kleuren en steekwoorden uitgelegd welke banen en huishoudelijke activiteiten er zijn, welke handicaps/ziektes er zijn, welke hulpmiddelen hierbij kunnen helpen en wat het verschil tussen een positieve en negatieve instelling is.

Plan-1

 

Vormgeving Toolkit

Voor de vormgeving van de Toolkit klopte Plan International bij VRHL aan. VRHL Creatie verzorgde het ontwerp en de vormgeving van de Toolkit, zowel de box als de kaartjes en het magazine. Dit is het resultaat:

Plan-2

Plan-3

Plan-4

 

De Toolkit in gebruik

De Toolkit wordt gebruikt in verschillende landen. Hieronder twee foto’s uit Afrika.

 

Enthousiast?

Wil jij ook een ontwerp voor een toolkit, verpakking, kaartjes of magazine? Dat kan! Bel of mail ons en we helpen je verder!

TAGS
Creatie Magazine plan international toolkit Vormgeving

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

Introductiecampagne Kleine Kwalen via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen, over de diagnostisering en behandeling van veel voorkomende aandoeningen. Maar Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar én de boekenreeks is vernieuwd! Om de nieuwe versie van Kleine Kwalen te promoten, zowel online en offline, schakelde opdrachtgever Bohn Stafleu en Loghum (afgekort BSL) ons een social media strategie te schrijven en uit te voeren.

Lees meer

Klanten laten sparen voor Faceboooeeeek-klikbudget

De Groot-Verburg is een leverancier van kazen aan speciaalzaken door heel Nederland. Om hun kaas, de Gooische Pikante, te promoten bij de consument, bedachten we een slimme Facebook-actie!

Lees meer

Een crossmediale aanpak voor Freek Hypotheek

De huizenmarkt is al een paar jaar een hot item. Om een huis te kopen, moet je natuurlijk een hypotheek afsluiten. En wie kun je daar nu beter voor inschakelen dan Freek Hypotheek, dé hypotheekadviseur in de regio! Sinds dit jaar zorgen wij er door middel van een crossmediale aanpak voor dat Freek op de kaart wordt gezet.

Lees meer

Opvallende campagne: zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens

Docenten en andere medewerkers van mboRijnland werken op dagelijkse basis met persoonsgegevens. Maar… hoe zorgen zij nu dat ze zorgvuldig omgaan met deze gegevens?  Daar heeft mboRijnland wel wat tips voor! Wij bedachten een campagne om deze tips intern aan de man te brengen.

Lees meer

MBO Luchtvaarttechniek, niet zomaar een opleiding

De luchtvaartsector schreeuwt om goed opgeleide techneuten. Om meer studenten aan te trekken maakten wij voor 5 ROC's - die samenwerken onder de naam MBO Luchtvaarttechniek - een gloednieuwe website, video's, foto's, online banners, een leaflet en een social media campagne. Het resultaat?

Lees meer