Handige toolkit voor Plan International

Handige toolkit voor Plan International

VRHL Case

Plan International is een internationale, humanitaire, kindgerichte ontwikkelingsorganisatie die in vaak moeilijke en complexe omstandigheden aan blijvende verbeteringen in de levenssituatie van kinderen en hun families in ontwikkelingslanden werkt. De organisatie doet dit door middel van kindgerichte gemeenschapsprojecten in 51 programmalanden in Afrika, Azië en Latijns-Amerika.

 

Disability Awareness Toolkit

Zo zet Plan International bijvoorbeeld deze Disability Awareness Toolkit in. Hiermee wordt met beelden, kleuren en steekwoorden uitgelegd welke banen en huishoudelijke activiteiten er zijn, welke handicaps/ziektes er zijn, welke hulpmiddelen hierbij kunnen helpen en wat het verschil tussen een positieve en negatieve instelling is.

Plan-1

 

Vormgeving Toolkit

Voor de vormgeving van de Toolkit klopte Plan International bij VRHL aan. VRHL Creatie verzorgde het ontwerp en de vormgeving van de Toolkit, zowel de box als de kaartjes en het magazine. Dit is het resultaat:

Plan-2

Plan-3

Plan-4

 

De Toolkit in gebruik

De Toolkit wordt gebruikt in verschillende landen. Hieronder twee foto’s uit Afrika.

 

Enthousiast?

Wil jij ook een ontwerp voor een toolkit, verpakking, kaartjes of magazine? Dat kan! Bel of mail ons en we helpen je verder!

TAGS
Creatie Magazine plan international toolkit Vormgeving

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

Bake Out: a night out of the box

Bake Out: een uniek event, voor iedereen die werkzaam is in de ambachtelijke bakkerij. Wij bedachten de naam, ontwikkelden de huisstijl en verzorgden een mooie crossmediale campagne om honderden tickets te verkopen.

Lees meer

Cum Laude: prijswinnende kaas, gemaakt op de boerderij.

De Bond van Boerderijzuivelbereiders, een mooie club van ondernemende boeren, maakt de lekkerste kaas van Nederland. Dat moet iedereen weten én kopen! Is dat moeilijk? Met een goed idee valt dat best mee. Lees het hier!

Lees meer

WATT moeten MKB-ondernemers weten over de Informatieplicht Energiebesparing?

WATT moeten MKB-ondernemers weten over de naderende Informatieplicht Energiebesparing? Best veel en dat bundelen wij in een mooie campagne. Lees hier WATT we precies deden voor MKB Nederland in samenwerking met meer dan 50 partners.

Lees meer

Alphen aan den Rijn krijgt de city marketing die het verdient!

Zet Alphen aan den Rijn op de kaart. Om te beginnen bij alle inwoners en ondernemers in Alphen en de kernen daaromheen. Als een aantrekkelijke plek om te wonen, te werken én te recreëren. Dat is in het kort de opdracht van Alphen City Marketing.

Lees meer

Introductiecampagne Kleine Kwalen via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen, over de diagnostisering en behandeling van veel voorkomende aandoeningen. Maar Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar én de boekenreeks is vernieuwd! Om de nieuwe versie van Kleine Kwalen te promoten, zowel online en offline, schakelde opdrachtgever Bohn Stafleu en Loghum (afgekort BSL) ons een social media strategie te schrijven en uit te voeren.

Lees meer