Citymarketing campagne: #AlphenLinkt

Citymarketing campagne: #AlphenLinkt

VRHL Case

Alphen aan den Rijn, het middelpunt van de Randstad en middenin het Groene Hart. Met Avifauna, Archeon, de 20 van Alphen, de Jaarmarkt, Lakeside, Zomerspektakel, de Gondelvaart, Oldtimerdag en nog meer jaarlijks terugkerende evenementen is het wel duidelijk dat inwoners en bedrijven graag en veel met elkaar samenwerken. Ze zijn connected, ze linken. Die veelzijdigheid van Alphen maakt Alphen uniek. Om Alphen aan den Rijn in de spotlights te zetten, bedachten wij een geniale citymarketing campagne: #AlphenLinkt. Benieuwd hoe wij dit aanpakten? Scroll naar beneden!

 

Campagne huisstijl

VRHL Creatie mocht voor Alphen Marketing aan de slag met de campagne huisstijl, de naam en het logo. Het uitgangspunt hierbij was het thema verbinding en het hashtag-symbool, omdat de veelzijdigheid van Alphen daar goed mee belicht kan worden. De hashtag staat voor de A van Alphen, maar vooral voor verbinding. Alphen staat voor verbinding. Want we organiseren niet alleen festivals, we liggen ook centraal in de randstad, zijn een knooppunt van vaarwegen en ook nog een fijne plek voor bewoners en bedrijven. Alphen verbindt, Alphen linkt. De kleuren in het logo staan voor de Rijn (blauw) en voor het weidse polderlandschap (groen) waar Alphen aan den Rijn in ligt.

 
Met dit logo kun je alles waar Alphen voor staat benoemen:

 
Op onderstaand kaartje komt elk punt van de hashtag uit bij een dorp rondom Alphen. Alle dorpen tellen namelijk mee: van Benthuizen, Hazerswoude en Koudekerk tot Aarlanderveen, Zwammerdam, Boskoop en Koudekerk. Iedereen hoort erbij! Het gaat niet alleen om #AlphenLinkt, maar ook om #BoskoopFeest en #KoudekerkTrekkertrekt.

 
En in een stad aan de Rijn, kon deze natuurlijk niet ontbreken:

 

Website-ontwerp

Op de website AlphenLinkt.nl, waarvoor VRHL Creatie het ontwerp maakte en SERA de technische uitvoering verzorgde, staat een overzicht van activiteiten in de stad en in de omliggende dorpen. Hierbij staan sport, cultuur en evenementen centraal. Verder worden de horeca, het winkelbestand, de waterrijke natuur en tal van hotspots belicht. Je vindt hier ook interessante blogs, zoals de blog van Cor Hospes over Alphen aan den Rijn en citymarketing.

 

Alphen in beeld

VRHL Video verzorgde zowel het de opnames en montage van deze mooie video over Alphen aan den Rijn, Esther Daniëls van De Woordenwinkel schreef het script:

 

Brandbook

Wil jij de huisstijl van #AlphenLinkt gebruiken voor eigen uitingen? Geen probleem! Check even het brandbook om te zien hoe je dat het beste kunt doen!

TAGS
Alphen brandbook Campagne Citymarketing Corporate identity Social media Video Website

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

MBO Luchtvaarttechniek, niet zomaar een opleiding

De luchtvaartsector schreeuwt om goed opgeleide techneuten. Om meer studenten aan te trekken maakten wij voor 5 ROC's - die samenwerken onder de naam MBO Luchtvaarttechniek - een gloednieuwe website, video's, foto's, online banners, een leaflet en een social media campagne. Het resultaat?

Lees meer

Introductiecampagne Kleine Kwalen Online via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen: een kennisbank waar ruim 400 veel voorkomende aandoeningen in staan beschreven. En… Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar! Om Kleine Kwalen Online te promoten, schreven wij een social media strategie en voerden deze uit.

Lees meer

Ho ho hooooo… meeeeerry Christmas!

Wij houden van de feestdagen! Dan mogen we namelijk weer tientallen mooie, inspirerende kerst- en nieuwjaarswensen voor onze klanten bedenken en vormgeven. Vaak op het aller-aller-allerlaatste moment, maar dat mag de pret niet drukken. Benieuwd?

Lees meer

Online leadgeneratie met nieuwe website Freek Hypotheek

Een website is tegenwoordig meer dan alleen een digitaal visitekaartje. Met een juiste paginaflow kan je website een echte leadgenerator worden. Voor de nieuwe website van Freek Hypotheek gingen wij terug naar de tekentafel en bouwden we een ware salesmachine op.

Lees meer

Van D&K Autoglas naar DK Prototyping for Automotive Glass

DK benaderde ons voor een restyling van de 25 jaar oude huisstijl en een nieuwe website. Hieruit vloeide voort een personeelscampagne, een bedrijfsleaflet en diverse uitingen voor de beurs.

Lees meer