Citymarketing campagne: #AlphenLinkt

Citymarketing campagne: #AlphenLinkt

VRHL Case

Alphen aan den Rijn, het middelpunt van de Randstad en middenin het Groene Hart. Met Avifauna, Archeon, de 20 van Alphen, de Jaarmarkt, Lakeside, Zomerspektakel, de Gondelvaart, Oldtimerdag en nog meer jaarlijks terugkerende evenementen is het wel duidelijk dat inwoners en bedrijven graag en veel met elkaar samenwerken. Ze zijn connected, ze linken. Die veelzijdigheid van Alphen maakt Alphen uniek. Om Alphen aan den Rijn in de spotlights te zetten, bedachten wij een geniale citymarketing campagne: #AlphenLinkt. Benieuwd hoe wij dit aanpakten? Scroll naar beneden!

 

Campagne huisstijl

VRHL Creatie mocht voor Alphen Marketing aan de slag met de campagne huisstijl, de naam en het logo. Het uitgangspunt hierbij was het thema verbinding en het hashtag-symbool, omdat de veelzijdigheid van Alphen daar goed mee belicht kan worden. De hashtag staat voor de A van Alphen, maar vooral voor verbinding. Alphen staat voor verbinding. Want we organiseren niet alleen festivals, we liggen ook centraal in de randstad, zijn een knooppunt van vaarwegen en ook nog een fijne plek voor bewoners en bedrijven. Alphen verbindt, Alphen linkt. De kleuren in het logo staan voor de Rijn (blauw) en voor het weidse polderlandschap (groen) waar Alphen aan den Rijn in ligt.

 
Met dit logo kun je alles waar Alphen voor staat benoemen:

 
Op onderstaand kaartje komt elk punt van de hashtag uit bij een dorp rondom Alphen. Alle dorpen tellen namelijk mee: van Benthuizen, Hazerswoude en Koudekerk tot Aarlanderveen, Zwammerdam, Boskoop en Koudekerk. Iedereen hoort erbij! Het gaat niet alleen om #AlphenLinkt, maar ook om #BoskoopFeest en #KoudekerkTrekkertrekt.

 
En in een stad aan de Rijn, kon deze natuurlijk niet ontbreken:

 

Website-ontwerp

Op de website AlphenLinkt.nl, waarvoor VRHL Creatie het ontwerp maakte en SERA de technische uitvoering verzorgde, staat een overzicht van activiteiten in de stad en in de omliggende dorpen. Hierbij staan sport, cultuur en evenementen centraal. Verder worden de horeca, het winkelbestand, de waterrijke natuur en tal van hotspots belicht. Je vindt hier ook interessante blogs, zoals de blog van Cor Hospes over Alphen aan den Rijn en citymarketing.

 

Alphen in beeld

VRHL Video verzorgde zowel het de opnames en montage van deze mooie video over Alphen aan den Rijn, Esther Daniëls van De Woordenwinkel schreef het script:

 

Brandbook

Wil jij de huisstijl van #AlphenLinkt gebruiken voor eigen uitingen? Geen probleem! Check even het brandbook om te zien hoe je dat het beste kunt doen!

TAGS
Alphen brandbook Campagne Citymarketing Corporate identity Social media Video Website

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

Bake Out: a night out of the box

Bake Out: een uniek event, voor iedereen die werkzaam is in de ambachtelijke bakkerij. Wij bedachten de naam, ontwikkelden de huisstijl en verzorgden een mooie crossmediale campagne om honderden tickets te verkopen.

Lees meer

Cum Laude: prijswinnende kaas, gemaakt op de boerderij.

De Bond van Boerderijzuivelbereiders, een mooie club van ondernemende boeren, maakt de lekkerste kaas van Nederland. Dat moet iedereen weten én kopen! Is dat moeilijk? Met een goed idee valt dat best mee. Lees het hier!

Lees meer

WATT moeten MKB-ondernemers weten over de Informatieplicht Energiebesparing?

WATT moeten MKB-ondernemers weten over de naderende Informatieplicht Energiebesparing? Best veel en dat bundelen wij in een mooie campagne. Lees hier WATT we precies deden voor MKB Nederland in samenwerking met meer dan 50 partners.

Lees meer

Alphen aan den Rijn krijgt de city marketing die het verdient!

Zet Alphen aan den Rijn op de kaart. Om te beginnen bij alle inwoners en ondernemers in Alphen en de kernen daaromheen. Als een aantrekkelijke plek om te wonen, te werken én te recreëren. Dat is in het kort de opdracht van Alphen City Marketing.

Lees meer

Introductiecampagne Kleine Kwalen via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen, over de diagnostisering en behandeling van veel voorkomende aandoeningen. Maar Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar én de boekenreeks is vernieuwd! Om de nieuwe versie van Kleine Kwalen te promoten, zowel online en offline, schakelde opdrachtgever Bohn Stafleu en Loghum (afgekort BSL) ons een social media strategie te schrijven en uit te voeren.

Lees meer