Citymarketing campagne: #AlphenLinkt

Citymarketing campagne: #AlphenLinkt

VRHL Case

Alphen aan den Rijn, het middelpunt van de Randstad en middenin het Groene Hart. Met Avifauna, Archeon, de 20 van Alphen, de Jaarmarkt, Lakeside, Zomerspektakel, de Gondelvaart, Oldtimerdag en nog meer jaarlijks terugkerende evenementen is het wel duidelijk dat inwoners en bedrijven graag en veel met elkaar samenwerken. Ze zijn connected, ze linken. Die veelzijdigheid van Alphen maakt Alphen uniek. Om Alphen aan den Rijn in de spotlights te zetten, bedachten wij een geniale citymarketing campagne: #AlphenLinkt. Benieuwd hoe wij dit aanpakten? Scroll naar beneden!

 

Campagne huisstijl

VRHL Creatie mocht voor Alphen Marketing aan de slag met de campagne huisstijl, de naam en het logo. Het uitgangspunt hierbij was het thema verbinding en het hashtag-symbool, omdat de veelzijdigheid van Alphen daar goed mee belicht kan worden. De hashtag staat voor de A van Alphen, maar vooral voor verbinding. Alphen staat voor verbinding. Want we organiseren niet alleen festivals, we liggen ook centraal in de randstad, zijn een knooppunt van vaarwegen en ook nog een fijne plek voor bewoners en bedrijven. Alphen verbindt, Alphen linkt. De kleuren in het logo staan voor de Rijn (blauw) en voor het weidse polderlandschap (groen) waar Alphen aan den Rijn in ligt.

 
Met dit logo kun je alles waar Alphen voor staat benoemen:

 
Op onderstaand kaartje komt elk punt van de hashtag uit bij een dorp rondom Alphen. Alle dorpen tellen namelijk mee: van Benthuizen, Hazerswoude en Koudekerk tot Aarlanderveen, Zwammerdam, Boskoop en Koudekerk. Iedereen hoort erbij! Het gaat niet alleen om #AlphenLinkt, maar ook om #BoskoopFeest en #KoudekerkTrekkertrekt.

 
En in een stad aan de Rijn, kon deze natuurlijk niet ontbreken:

 

Website-ontwerp

Op de website AlphenLinkt.nl, waarvoor VRHL Creatie het ontwerp maakte en SERA de technische uitvoering verzorgde, staat een overzicht van activiteiten in de stad en in de omliggende dorpen. Hierbij staan sport, cultuur en evenementen centraal. Verder worden de horeca, het winkelbestand, de waterrijke natuur en tal van hotspots belicht. Je vindt hier ook interessante blogs, zoals de blog van Cor Hospes over Alphen aan den Rijn en citymarketing.

 

Alphen in beeld

VRHL Video verzorgde zowel het de opnames en montage van deze mooie video over Alphen aan den Rijn, Esther Daniëls van De Woordenwinkel schreef het script:

 

Brandbook

Wil jij de huisstijl van #AlphenLinkt gebruiken voor eigen uitingen? Geen probleem! Check even het brandbook om te zien hoe je dat het beste kunt doen!

TAGS
Alphen brandbook Campagne Citymarketing Corporate identity Social media Video Website

Deel deze blog

Andere blogposts en cases van VRHL Case

Introductiecampagne Kleine Kwalen via social media

Veel huisartsen in Nederland maken gebruik van de bekende boekenreeks Kleine Kwalen, over de diagnostisering en behandeling van veel voorkomende aandoeningen. Maar Kleine Kwalen is nu ook online beschikbaar én de boekenreeks is vernieuwd! Om de nieuwe versie van Kleine Kwalen te promoten, zowel online en offline, schakelde opdrachtgever Bohn Stafleu en Loghum (afgekort BSL) ons een social media strategie te schrijven en uit te voeren.

Lees meer

Klanten laten sparen voor Faceboooeeeek-klikbudget

De Groot-Verburg is een leverancier van kazen aan speciaalzaken door heel Nederland. Om hun kaas, de Gooische Pikante, te promoten bij de consument, bedachten we een slimme Facebook-actie!

Lees meer

Een crossmediale aanpak voor Freek Hypotheek

De huizenmarkt is al een paar jaar een hot item. Om een huis te kopen, moet je natuurlijk een hypotheek afsluiten. En wie kun je daar nu beter voor inschakelen dan Freek Hypotheek, dé hypotheekadviseur in de regio! Sinds dit jaar zorgen wij er door middel van een crossmediale aanpak voor dat Freek op de kaart wordt gezet.

Lees meer

Opvallende campagne: zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens

Docenten en andere medewerkers van mboRijnland werken op dagelijkse basis met persoonsgegevens. Maar… hoe zorgen zij nu dat ze zorgvuldig omgaan met deze gegevens?  Daar heeft mboRijnland wel wat tips voor! Wij bedachten een campagne om deze tips intern aan de man te brengen.

Lees meer

MBO Luchtvaarttechniek, niet zomaar een opleiding

De luchtvaartsector schreeuwt om goed opgeleide techneuten. Om meer studenten aan te trekken maakten wij voor 5 ROC's - die samenwerken onder de naam MBO Luchtvaarttechniek - een gloednieuwe website, video's, foto's, online banners, een leaflet en een social media campagne. Het resultaat?

Lees meer